ניהול משאבי אנוש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 98
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1135
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1:
שאלה מס' 1:
האסכולה המשתקפת בשיטת הניהול הדוגלת בהכנסת פעילויות פנאי לתוך מקומות העבודה היא אסכולת יחסי האנוש. שאלה מס' 2:
ישנן מס' סיבות לכישלונה של חברת "מגה". המשותף לכולן הוא כישלון ניהולי בקריאת והבנת השוק בו פעלה "מגה". מניתוח פעולותיה, האסטרטגיה בה נקטה חברת "מגה" היא אסטרטגיה "מגיבה". שאלה מס' 3:
א. השימוש בתוכנת ה-ERP תסייע לצמצם את התוצאות הבלתי צפויות- העדר תיאום וחוסר יעילות. ב. השימוש בתוכנת ה-ERP תשפיע על צורת המבנה הארגוני כך שיהיה ג. מערכת הסמכות הפורמלית: מערכת הפעילויות המווסתות: מערכת התקשורת הבלתי פורמלית: מערכת[A1]  מצבי עבודה: מערכת קבלת החלטות אד-הוק: שאלה מס' 4:
א[A2] . כלכלה: ב. סוציו-דמוגרפיה: ג[A3] . כלכלה: ד. חוק ומשפט: ה. פוליטיקה: תודה[A4]  ממ"ן
1 1:
שאלה מס' 1:
האסכולה המשתקפת בשיטת הניהול הדוגלת בהכנסת פעילויות פנאי לתוך מקומות העבודה היא אסכולת יחסי האנוש.
הכנסת פעילויות הפנאי נשענת על ההנחה של גישת יחסי האנוש האומרת שיש לבחון את האדם ותפוקתו בצורה מורכבת, משום שהאדם עצמו הוא יצור מורכב. כלומר, לא על פי יעילות כלכלית והנדסית אלא על פי יעילות אנושית. לדוגמא: אחת ממטרותיה של גישה זו ושיטות מחקריה היא להפחית את עייפות העובד ולא לשאוף בהכרח רק להגדלת תפוקתו. הכנסת פעילויות פנאי למקומות העבודה, כך נטען, ממלאת את העובד באנרגיה ושמחה, משאבים אשר במקרים רבים מתכלים כאשר העבודה הינה חד-גונית ונטולת פעילות פיזית. בנוסף, כפועל יוצא של מורכבותו של האדם בעייני הגישה, יעילותו מושפעת ממכלול גורמים אנושיים ולא רק פיסיולוגיים. טענה נוספת לגבי חשיבות הכנסת פעילויות הפנאי למקום העבודה היא שמעבר לכך שהיא תורמת לבריאותו הפיזית של העובד, היא גם חשובה לבריאותו הנפשית ואף עשויה לתרום לפוריותו ויצירתיותו של העובד ולא בהכרח מהווה עניין לא כלכלי עבור מקום העבודה.
לסיכום: הכנסת פעילויות למקום העבודה מושפעת מאסכולת יחסי האנוש בכך שהיא פועלת מהנחה שהעובד הוא יצור מורכב בעל צרכים שונים העשויים להשפיע על הפריון והיכולת שלו ובכך שמה דגש על ההיבט האנושי של העובד, ערכיו החברתיים והפסיכולוגיים ושביעות רצונו[A5] , כל זאת מתוך הבנה שאלו הם הגורמים שיהפכו אותו לעובד יעיל יותר. שאלה מס' 2:
ישנן מס' סיבות לכישלונה של חברת "מגה". המשותף לכולן הוא כישלון ניהולי בקריאת והבנת השוק בו פעלה "מגה". תחילה, רכשה "מגה" בהובלת דודי ויסמן, האיש החזק בכל מה שקשור ל"מגה" דאז, את רשת am:pm אשר פועלת בשבת. רכישה זו הובילה לחרם של הציבור החרדי ולאובדן הכנסות של מאות מיליוני שקלים עבור-
 [A1]מצוין
3 0/30 א.       [A2]סוציו-דמוגרפיה – שינויים בהרכב האוכלוסייה משפיע על סוג כ"א העומד לרשות הארגון.
ב.       [A3]טכנולוגיה – התפתחות הידע בתחום  [A4]יופי של ממ"ן  [A5]מצוין
2 0/20