ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1525
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 13:
שאלה מס' 1:
א.הרקע לתוכנית הקולקטיביזציה:
תכנית הקולקטיביזציה והשפעתה על טיבט:
בשנת 1956 החלו הסינים לאכוף את תכנית הקולקטיביזציה (הלאמה). משמעותה של תכנית זו הייתה הקמת חוות בבעלות המדינה, החרמת היבול והמקנה והקצבת מזון. ב. "מהפכת התרבות הפרולטרית הגדולה" נפתחה ב-1966 ע"י מאו ומטרתה הייתה שאלה מס' 3:
הדעה הרווחת כיום במחקר היא ששיעורי התמותה האדירים של האינדיאנים באמריקה הספרדית נבעו בעיקר מצוין ממ"ן 13:
שאלה מס' 1:
א.הרקע לתוכנית הקולקטיביזציה:ב-1950, במהלכה של פלישת סין בהנהגת מאו זה דונג הקומוניסטי לטיבט, הוזמנו הטיבטים למו"מ עם הסינים. שאיפתו של מאו הייתה להשיג הכרה רשמית מצד הדלאי לאמה בריבונות הסינית בטיבט ושיתוף פעולה טיבטי עם תכניתה של סין לרפורמות בטיבט. בשנת 1951, נחתם הסכם בין הצדדים אשר כונה "הסכם 17 הנקודות".
הסכם זה כלל הכרה תקדימית של טיבט בהיותה חלק מסין ואילו הסינים מצדם התחייבו לשמור על המבנה השלטוני הקיים בטיבט, לכבד את הדת הטיבטית ומנהגיה ולשמור על המנזרים. במשך מס' שנים היה שיתוף פעולה מצד הטיבטים עם הסינים שמצדם קיימו את ההסכם למראית עין, לכל הפחות. במהלך תקופה זו התחזקה האחיזה הסינית בטיבט ובמקביל ננקטו פעולות לשחיקת מעמדו של הדלאי לאמה, התערבות במערכת הפוליטית הטיבטית ויצירת מעמדות תוך פילוג ביניהם. האליטות השמרניות בטיבט לא הגיבו לשינויים אלה מתוך כוונה להגן על המסורת המקומית אך למעשה גרמו לאפקט הפוך. בשנת 1955 הוקמה ועדה מכוננת לאזור טיבט שבראשותה עמד הדלאי לאמה ובכירים טיבטים נוספים אך למעשה נשלטה ע"י בכירים סינים. מיד לאחר מכן, החלו הסינים לממש תכניות פיתוח נרחבות בתחומים רבים כולל הקמת בתי ספר חילוניים ונציגויות סיניות מקומיות. הרפורמות במזרח טיבט היו פחות מתונות מאלו שהונהגו במרכזה וכללו חלוקת קרקעות וחלוקות מעמדיות חדשות באמצעים אלימים.
תכנית הקולקטיביזציה והשפעתה על טיבט:
בשנת 1956 החלו הסינים לאכוף את תכנית הקולקטיביזציה (הלאמה). משמעותה של תכנית זו הייתה הקמת חוות בבעלות המדינה, החרמת היבול והמקנה והקצבת מזון. החקלאים השותפים לתכנית אינם מקבלים שכר אלא מקבלים חלק מתוצרם. תכנית זו בוצעה בהשראת תכנית בשם זהה שהתקיימה בבריה"מ קודם לכן. מרבית האדמות בטיבט היו בבעלות המנזרים ורצון הסינים להשתלט על אדמות אלה נתפס אצל הטיבטים כהכרזת מלחמה על תרבותם. יישומה המעשי של תכנית הקולקטיביזציה בטיבט הייתה הרס-