בימי שואה ופקודה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1683

תקציר העבודה

ממ"ן 13 בימי שואה ופקודה:
תשובה לשאלה 1:
סעיף א': הבחנה בין המושג "ג'נוסייד" למושג "שואה":
ג'נוסייד=רצח עם,מדובר בניסיון מכוון של שלטון להשמיד קבוצה חברתית מובחנת-עם,קבוצה לאומית,אתנית או קבוצה דתית-באמצעות רצח המוני.
את המונח טבע רפאל למקין,משפטן יהודי-אמריקני.
לדוג':גרמניה הנאצית כלפי הצוענים במלחמת העולם השנייה פנתה ברצח המוני.
שואה=השמדה פיסית טוטאלית מתוכננת של עם כפי שארע ליהודים או לארמנים במרוצת מלחמת העולם הראשונה. רצח עם=ג'נוסייד ושואה נבדלים זה מזה לא רק בהיקף,אלא גם באופי,אף כי שניהם מצויים באותו מישור,או באותו הרצף של גילויים אנושיים.
ניתן לראות את ההתדרדרות מרצח המוני,שהוא זוועתי כשלעצמו,לרצח עם,כלומר להרס מתוכנן של זהותו של עם באמצעים הכוללים גם רצח המוני סלקטיבי,עד לשואה,שהיא רצח קיצוני,דהיינו השמדה המונית טוטאלית של כל האומה או האוכלוסייה.
ברצף הזה בוצעו פשעי הנאצים.
סעיף ב':
הנאצים האמינו שקיים גזע ארי (מושג שציין מקור של לשונות שיש קירבה ביניהן), בתוכו יש היררכיה ברורה:
1 .      העמים הנורדיים  (גרמנים ועמים דוברי גרמנית באירופה הצפונית והמערבית).
2.      הלטינים (צרפתים, איטלקים, ספרדים) קרובים לעמים הנורדיים.
3.      סלאבים (רוסים, בלארוסיים, אוקראיניים), שהתערבו עם המונגולים ולכן הם ארים רק חלקית, תתי-אדם. חלק מהם שמרו על טוהר הגזע וניתן יהיה "לגרמן" אותם. את השאר יש לשעבד או להשמיד.
4.      האסיאתיים לא היו חלק מהגזע הארי. חלקם הוגדרו, כמו היפנים, כ"ארים של כבוד". 5.      השחורים נתפסו כגזע שהינו בין בעלי החיים לבני האדם. היחס אליהם היה אמור להיות כמין חיות בית, הם נועדו לשרת.
6.      היהודים נתפסו כ"אנטי-גזע" = יסוד טפילי שכל תכליתו לנוון ולחסל את הגזע הארי מבפנים. הם אחראים לעליית הנצרות, ואיתה לחיסול התרבות היוונית-רומאית איתה הזדהו הנאצים. לתפיסה זו של היהודים כיסוד מעין שטני המתכנן להשתלט על העולם היו שורשים עוד בתנועות האנטישמיות שקדמו לנאצים. המסמך המפורסם ביותר שתיאר זאת היה "הפרוטוקולים של זקני ציון" – זיוף של –