לגדול עם הטלוויזיה

סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1713

תקציר העבודה

 ממן 11
קורס: לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט – 10698
1 .      המחקר של צ'אפי ומקלאוד שנת פרסום: 1972
שאלת מחקר: האם אופי התקשורת הבין אישית בבית משפיע על הדרך שבה המשפחה מעבדת את תכני הטלוויזיה.
שיטת המחקר: שיטת המחקר: שאלונים ממצאים: הצמד צ'אפי ומקלאוד ערכו מחקר ובו בדקו את מערכי התקשורת הבין-אישית בתוך משפחות ואת הקשר בין מערכי התקשורת במשפחה לבין החשיפה לטלוויזיה באותן משפחות. לשם כך החוקרים חילקו שאלונים למשפחות ולאחר שהם ענו עליהם, החוקרים אבחנו ומצאו כי יש שני סוגי משפחות א.   המחקר של ג'יימס לאל שם החוקר: ג'יימס לאל שנת פרסום: 1980 שאלת מחקר: מה הם השימושים  והצרכים שהמשפחות עושות בטלוויזיה מבחינת ההתנהלות ויחסי המשפחה. שיטת המחקר: תצפית משתתפת – נשלחו 200 סטודנטים לבתים של 200 משפחות למשך שבוע במטרה סמויה לצפות בצריכת התקשורת של המשפחות ובנוסף לעקוב ולתעד את הרגלי הצפייה שלהם.
ממצאים: לאחר איסוף החומר והמידע שהסטודנטים סיפקו מהתצפית על המשפחות הנחקרות, לאל טען כי יש שני סוגי שימושים שהמשפחות מפיקות מהצפייה בטלוויזיה:
–          שימושים מבניים:
שימושים שקשורים לשימוש במדיום עצמו ולא בתכנים. שימוש זה מתחלק לשניים:
א.      משאבים סביבתיים: השימוש בטלוויזיה משתמש כרקע וכרעש כרעש לפעילויות הבית. כמו כן הטלוויזיה מייצרת ותחושה של נוכחות חברתית.
ב.       משאבים מווסתי התנהגות: הטלוויזיה מסייעת להסדרת זמנים ולפעילויות המשפחתיות כגון קביעת שעות האכילה וזמן ההליכה לישון. ג.       שאלה 3:
ד.       היגד לא נכון- בקרב ילדים מכל הגילאים לא קיימת אותה יכולת לתשומת לב פעילה. תשומת לב פעילה מתרחשת כאשר יש שילוב קוגניטיבי ואקטיבי…