יישום רפורמת "עוז לתמורה" בבתי הספר התיכוניים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 7102
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

עבודת סמינריון בנושא:                        יישום רפורמת "עוז לתמורה" בבתי הספר התיכוניים האם ובאיזו מידה הצליחה רפורמת "עוז לתמורה" להגשים את חזונה בבתי הספר התיכוניים?
תוכן מבוא. 1
פרק 1. על רפורמות בחינוך בעולם.. 2
פרק 2. עוז לתמורה – רפורמה ישראלית.. 6
2 .1 רקע. 6
2 .2 עקרונות.. 7
2 .3 מטרות וחזון 10 פרק 3.  יישום הרפורמה  – קשיים והצלחות.. 12
3 .1 היישום.. 12
3 .2 הערכת היישום של הרפורמה.. 17
פרק 4. דיון, מסקנות וסיכום.. 23
דיון 23
מסקנות  וסיכום.. 24
ביבילוגרפיה..
5 מבוא הרצון לשפר את החינוך הינו שאיפה מדינית ופוליטית בארצות רבות. הרפורמות השונות התעמתו עם שאלות בסיסיות כמו למידה וחינוך, לפני שהחלו לעסוק במבנה ארגוני חדש Reichman  & Artzi, 2012)). רפורמות חינוכיות בעולם, נחשבו ושווקו כ'בנייה מחודשת של מערכת החינוך', אשר מטרתן היה להשאיר את החינוך מעודכן, רלבנטי ומגיב לבעיות כמו מספר הולך ומתמעט של כתות לימוד ובתי ספר, ותקציבים לא יציבים. ההנחות העומדות מאחורי רפורמות חינוכיות רבות, לפחות הן כי בית הספר צריך לספק תוצאות אחידות, וכי מערכת חינוכית טובה אחת עשויה לספק את צורכיהם ומטרותיהם של כלל האוכלוסייה. הנחות אלו נובעות מהאמונה כי כל אחד צריך ויכול להשיג את אותו סטנדרט חינוכי אשר הוגדר מלכתחילה, ובאופן כזה להבטיח את השוויון המיוחל Reichman  & Artzi, 2012)).             גם בישראל קיימת השאיפה לקיים מערכת חינוך איכותית, הנהנית מיוקרה גבוהה ומתמיכה ציבורית רחבה. השאיפה היא כי מערכת החינוך תפעל לאור ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותהווה תשתית לאומית, שתאפשר הגשמת מטרות ערכיות, תרבותיות, חברתיות וכלכליות – לכלל ולפרט (התוכנית הלאומית לחינוך, 2004). במסגרת שאיפות אלה ומתוך תקווה להפוך את מקצוע ההוראה לפרופסיה, תוכננה ועוצבה הרפורמה "עוז לתמורה". עיקרה של רפורמה זו הוא שינוי משמעותי בתנאי העסקתם של המורים על ידי הגדלת שכרם במקביל להעלאת שעות העבודה השבועיות שלהם. מטרת עבודה זו היא להציג את עיקרי הרפורמה ולבחון, בהתבסס על ספרות המחקר, האם ובאיזו מידה הצליחה הרפורמה עוז ותמורה להגשים את חזונה בבתי הספר התיכוניים?     –