פסיכולוגיה בחינוך - פרק 3

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1233

תקציר העבודה

ממ"ן 13
תאריך הגשה: 31.01.16
שאלה 1:
א.    להלן תשובות לשאלות ממדריך הלמידה בעמ' מנהל עסקים9-משפטים0:
1.     בפעם הראשונה כשגידי הלך למרפאה טיפלה בו אחות בחלוק לבן, הטיפול הכאיב לו והוא בכה. כשגידי הלך שוב אל המרפאה הוא פרץ בבכי מיד כשראה חלוק לבן.         הגירוי הבלתי מותנה הוא הכאב שגידי חווה.
התגובה הבלתי מותנית היא הבכי של גידי. הגירוי הבלתי מותנה והתגובה הבלתי מותנית הם טבעיים, מולדים. הגירוי המותנה הוא החלוק הלבן –
5.     הכחדה – קשר מותנה נוצר בין גירוי לבין תגובה אינו ישאר קבוע אם לא נחזק אותו מדי פעם. אם הגירוי המותנה מופיע פעמים רבות ללא הגירוי הבלתי מותנה שבדרך כלל מופיע בעקבותיו, הולכת ונחלשת הנטייה להגיב בתגובה מותנית לגירוי המותנה. לדוגמא אדם מטייל בקניון וזועק לעזרה מהעובדים בחנויות שלידו כאשר לא נשקפת לו שום בעיה. לאחר שעובדי הקניון –
ב.     ההקשרים בין המושגים הנ"ל לאירועים שבחרתי:
        האירוע הראשון שבחרתי, אבסס על התיאוריה של טולמן. מסופר על רועי בן החמש שלמד להכיר את הדרך לגן הילדים לאחר שהלך בה פעמים אחדות עם אמו. כעת הוא מסוגל ללכת לשם לבדו. המושג המרכזי מהתאוריה המדגים את תהליך הלמידה המתואר הוא מפה –
שאלה 2
א.          בהתבסס על המאמר 'הבחירה ללמוד או לא ללמוד' ע"פ גראנר, יש תלמידים הבוחרים שלא ללמוד כיוון שהם חווים רצף של כישלונות משפילים והם חושבים שטוב יותר להימצא מחוץ …
ב.          שאלה 3
א.          ליקויי למידה הם קשיים של תלמידים הסובלים מהפרעות למידה שונות, אשר עלולות לפגוע באיכות חייהם בהווה ולהשפיע על התפתחותם בעתיד. ליקוי למידה הוא ליקוי שבסיסו פיזיולוגי ומקורו תורשתי וזה בא לידי ביטוי בתהליכי למידה כמו הקשבה, קריאה, כתיבה, המשגה. קשיים אלו מלווים בתחושה של כישלון מתמשך ותסכול לצד הניסיון להתמודד ולהתאמץ ללא הפסקה. לדעתי נושא זה נמצא בפרק 4
העוסק בלמידה כיוון שבפרק זה עוסקים בכל מיני סוגי למידה –