פסיכולוגיה התפתחותית 10493, 1069 מילים, 3 עמודים!

תקציר העבודה

                                             ממ"ן 16
שאלה 1
א. בתקופת גיל הגן מיומנות הסיווג מוגבלת לממד אחד בלבד. מגבלה מסוג זה נובעת מבעיית המרכוז הרווחת בתקופה זו. מגבלה מסוג זה מתארת את יכולתו של הילד להתרכז ולקחת בחשבון היבט אחד בכל זמן נתון. מנגד, בתקופת גיל הילדות, הילדים יכולים להבין את היחסים בין הקטגוריות בשיטות סיווג מורכבות יותר. השיטות הן: סיווג היררכי וסיווג מטריצה. השיטה הראשונה הינה שיטת סיווג שבה הגדרתה של קטגוריה מסוימת כוללת את כל תת-הקטגוריות שלה. שיטת סיווג השנייה מסווגת את הפריטים על פי שני ממדים שונים בו זמנית .
ג.
זיכרון בונה מתאר תהליך בו האדם משתמש ביכולת הקוגניטיבית שלו הכרוכה בהסקת מסקנות, או לחילופין בשילוב מידע חדש במבנים משמעותיים שכבר מאוחסנים בזיכרון, וזאת על מנת להקל עליו לקודד את המידע החדש בזיכרונו. זיכרון מסוג זה שונה במהותו מהמצאת דברים מהדמיון. המצאה מהדמיון כוללת מידע –
שאלה
2 בתקופת גיל הילדות הילדים מפתחים את העצמי החברתי שלהם. זוהי מודעתו של האדם לכך שזהותו קשורה לעתים קרובות לבני אדם אחרים בסביבתו. נקודת מבט זו מתהווה אצלם בתקופת בית ספר היסודי -..