הראיון המסייע

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4386
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תואר שני בהתמחות ייעוץ חינוכי M.A עבודה  סופית בקורס:
הראיון המסייע למתקדמים מגישים: תוכן עניינים
מבוא

2-3
השוואה בין מהות הראיון והשיחה 5 –
4 מיומנויות ההקשבה והפעולה המיישמות בראיון –. 8 – 5
דיון ב 3 סוגיות מרכזיות שהראיון העלה -.. 11 – 9
ניתוח לפי היל –…
13 – 11
רפלקציה –
משפטים – מנהל עסקים ביבליוגרפיה
16
נספחים -..
22 – 17
מבוא:
  אנחנו חושבים שהעבודה הזו אחת העבודות הכי חשובות שעשינו כיוון שהיא מכילה את החלק המעשי והתיאורטי לנושא הראיון שנחשב לאחת הכישורים שאמורים להיות באישיות של היועץ וצריך לפתח אותה בצורה מתמידה על מנת שיוכל להבין את המרואיין בצורה מקיפה .
אחת דרישות הראיון המוצלח היא הכרת המרואיין גם את עצמו בכל מרכיביו הרגשיים הקוגניטיביים מהפן החיובי והשלילי בכדי שיוכל להבין את הזולת  לכן אנחנו הרגשנו שעבודה זו הוסיפה וקדמה אותנו מקצועית בדרך יישום מיומנות הראיון והכרת עצמנו כמראיינים או כמנתחי שלבי הראיון .
בעבודה ראיינו הורה שהוא גם  מורה לאמנות שהוזמן לבית הספר לצורך הראיון לבד הוא הורה לאחד התלמידים שלי בכתה  אשר מדבר על חווייתו בתחום העבודה ועל החששות האישיות והמקצועיות .
מטרת הראיון אינה ליצור שינוי אישיותי, אלא לסייע למרואיין לפתור את בעיותיו, הבעיה שיש לטפל בה היא הבעיה שהנועץ מעלה ולא בעיה אחרת ". (בר-אל,2003 ) בתחילת העבודה התייחסנו למיומנויות הקשבה ופעולה , וגם הצגנו את הסוגיות שהעלה בראיון , ולאחר  מכן ניתחנו את הראיון לפי המודל של היל ולבסוף כתבנו רפלקציה על העבודה.
העבודה נכתבה לרוב בלשון הרבים " חברי הקבוצה " ובמקרים מסוימים בלשון היחיד " המרואיין " כי הוא זה שחווה את הראיון בצורה ישרה והיו לו את הדעות משלו .