הקונפליקטים והאלימות בין אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לבעלים של הקבוצה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 6278

תקציר העבודה

הקונפליקטים והאלימות בין אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לבעלים של הקבוצה עבודת סמינריון בתחום ספורט וחברה תאריך הגשה: 10.04.2016
תוכן מבוא. 2
תקציר. 3
סקירה ספרותית. 4
שיטת מחקר. 19
תוצאות. 20 דיון ומסקנות. 21
ביבליוגרפיה. 23
נספח – שאלון המחקר.
5 מבוא
בשנים האחרונות חלה עליה בתיעוד של מקרי אלימות בתחום הספורט ובכדורגל בפרט. העבודה תעסוק במקרי האלימות בעולם הכדורגל הן מהפן של האוהדים והן מהפן של השחקנים . בחרתי את נושא העבודה בתחום הכדורגל ואוהדי הכדורגל כי זה נושא שמעניין המון אנשים ברחבי העולם ובפרט את בעלי שהיה הולך למשחקי בית"ר ירושלים בתדירות גבוהה אך הפסיק מהסיבה שיש המון אלימות מצד האוהדים אם פיזית ואם מילולית גם בקבוצה של בית"ר ירושלים וגם מהאוהדים של הקבוצה היריבה.
ידוע שכדורגל הוא משחק של האוהדים יותר מקבוצות הכדורגל עצמן, לכן מה שמעניין אותי לבדוק הוא מיהו אוהד כדורגל, מה מאפיין אוהד כדורגל, איך מגיל ילדות ועד בגרות האוהדים לא מפסיקים להתעניין בכדורגל או ללכת למשחקים של הקבוצה אותה הם אוהדים ולקנות כרטיסים ומנויים לקבוצה. ארצה להרחיב ולהסביר מהו בכלל תופעת הכדורגל ואיך הוא התפתח במשך השנים להיות משחק כל כך פופולארי בכל העולם. בנוסף לכך ארצה לבדוק למה בכלל יש אלימות גבוהה כזאת במגרשים של הכדורגל הישראלי , מה הסיבות המובילות להגברת האלימות. מעניין אותי לדעת איך בכלל התפתח הכדורגל הישראלי בארץ מקום המדינה.
לבסוף אני רוצה  להתמקד בקבוצה של בית"ר ירושלים ולכן אספר על תולדות בית"ר ירושלים איך הוקמה והתפתחה עד היום. מכל אלה ניתן לראות כי כיוון שאלת המחקר שלי תהיה האם יש קשר בין קונפליקטים של האוהדים עם בעלי הקבוצה לבין האלימות במגרשים. מצד אחד הנחתי היא שבישראל אוהדי הכדורגל הם בעלי מאפיינים  של אוהדים מסורתיים, והרי שהקשר בין האוהדים לקבוצה מתבסס על השתייכות והזדהות. מצד שני הקבוצה מהווה עבור בעליה אמצעי להשגת מטרות אישיות שונות כמו פרסום ויצירת תדמית ציבורית חיובית. לכן אצל בעל קבוצת הכדורגל הקבוצה היא אמצעי להשגת מטרות בעוד שאצל האוהדים הקבוצה היא המטרה עצמה ולכן היחסים בין האוהדים של הקבוצה לבעליה יכולים לפתח קונפליקטים רבים.
אני משערת שכאשר קבוצה מגיעה להישגים טובים שעונים על ציפיות האוהדים הקונפליקט לא יהווה בעיה ויידחק הצידה אך במידה והקבוצה לא תצליח לענות על הציפיות ייתכן ויפרוץ קונפליקט בין הצדדים ואף לעיתים מצבים אלה גוררים איתם אלימות מילולית ופיזית.
השערתי היא שקיים קשר שלילי בין האוהדים לבעל הקבוצה לבין התחזקות האלימות במגרשים.