בפסיכולוגיה פיזיולוגית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 18
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 87
שנת הגשה 2013
מספר מילים 994
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 18     הקורס:
פסיכולוגיה פיזיולוגית 10615
שאלה 1   הרשל'ה אובחן כסובל מסכיזופרניה. איזה מהסימפטומים הבאים ייחשב לסימפטום שלילי של המחלה?
ב. הרשל'ה מתקשה ליזום מפגש חברתי עם מכריו משכבר הימים.
שאלה 2   ליוחנן שאובחן כסכיזופרן אח תאום זהה ובריא, יונתן. יונתן ואשתו הולכים לייעוץ גנטי כדי להעריך את סיכוייהם של ילדיהם ללקות גם כן במחלת הסכיזופרניה. מה מהבאים נכון?
ג. לצאצאיו של יונתן סיכון דומה ללקות במחלה כסיכון צאצאיו של יוחנן, והוא גבוה משכיחות המחלה באוכלוסיה הכללית. שאלה 3   מדוע גורמות תרופות אנטי-פסיכוטיות טיפוסיות לתופעות לוואי מוטוריות?
ד. חסימת קולטני D2 בגנגליונים הבסיסיים גורמת להאטת התנועה (פרקינסוניזם).
שאלה 4     למי מהבאים הסיכון הגבוה ביותר לחלות בסכיזופרניה?
ג. למויש'לה, שאמו עשתה דיאטה קיצונית בחמשת החודשים הראשונים להריונה.
שאלה 5
הסימפטומים של מחלת הסכיזופרניה מופיעים לרב בגיל הנעורים, שנים לאחר שהמוח השלים את תהליך ההתפתחות העוברי. כיצד ניתן להסביר זאת?
ב. תהליך הגיזום הסינפטי מביא לידי ביטוי חסר עצבי שמקורו בהתפתחות עוברית לקויה. שאלה 6         תיאוריית ההיפופרונטליות (hypofrontality) קושרת בין הופעתם של סימפטומים שליליים וקוגניטיביים לבין הופעתם של סימפטומים חיוביים של מחלת הסכיזופרניה. א. הסבר/י מהו המקור להופעתם של סימפטומים שליליים וקוגניטיביים של מחלת הסכיזופרניה על-פי תיאוריית ההיפופרונטליות ומדוע הם מחמירים עם התקדמות המחלה. (5 נק') המקור להופעתם של סימפטומים שליליים וקוגניטיביים של מחלת הסכיזופרניה עפ"י התיאוריות ההיפו-פרונטליות הוא פעילות מופחתת של קולטני NMDA ודופמין בקורטקס הקדם