הצעת מחקר לתזה:מסירות להורים במשפחה הערבית בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7472
מספר מקורות 142

תקציר העבודה

הצעת מחקר : מסירות להורים במשפחה הערבית בישראל תוכן עניינים מבוא
1.1  מסירות להורים
1 .2  השפעת החיים המודרניים על מסירות לקשיש
1 .3  מסירות להורים במשפחה הערבית בישראל
1 .4  השערות המחקר ומשתני המחקר
2 .    סקירת ספרות
2 .1  טיפול בהורים מבוגרים
2 .2   מסירות ילדים
2 .3  שינויים במסירות ילדים בחברה הערבית בישראל
2 .4  תיאוריית החליפין ומודל סולידריות בין-דורית
3 .    מתודולוגיה
4 .    ביבליוגרפיה מהספרות עולה, כי ישנה שאלה לגבי היא מי מבין הילדים ברשת המשפחתית הוא המטפל עיקרי בהורה הקשיש ורואים שמרבית המחקרים בנושא זה התמקדו במטפל עיקרי אחד, בבןבת הזוג, בבת הבכורה או בבן הבכור ואשתו (Campbell & Martin-Matthews, 2003; Stone; Cafferata & Sangle, 1987).
מדינת הרווחה המודרנית הולכת ומתרחקת ממחויבותה לספק שירותי רווחה לאזרחיה הקשישים. לבנשטיין וישראל ( 2006 ), טוענים כי במדיניות החברתית הנהוגה היום במדינת ישראל קיימת התרחקות מתפיסת הצדק הבין דורי ומקובל היום במדינת ישראל לעודד את הטיפול הממושך בקשישים מוגבלים בקהילה על ידי המשפחות בטענה שהמערכת המשפחתית נגישה, יעילה ומועילה במידה רבה יותר מאשר המערכת הפורמאלית המתופעלת על ידי המדינה (שטסמן, מערבי, וכהן  2000) .
השערה ראשונה מניחה כי קיים קשר בין מאפייני חיים מודרניים לבין מסירות ילדים להוריהם  ההשערה שניה מניחה כי קיים קשר בין מאפייני חיים מודרניים לבין מסירות ילדים המשתנה התלוי העיקרי שנבחן במחקר הוא מסירות להורים במשפחה הערבית בישראל המשתנה הבלתי תלויי העיקרי שנבחן במחקר נובע מעולם החיים המודרניים ומאפייניו ואלה התייחסו לשינויים החברתיים, התרבותיים והכלכליים שהתרחשו מהמעבר מחברות כפריות מסורתיות לחברות עירוניות מודרניות (Cowgill , 1974).
****הצעת מחקר בלבד!!!