סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1486

תקציר העבודה

‏יום ראשון 03 אפריל 2016
ממן 11- בין ציון לציונות שאלה 1:
א.      תחילה הסביר על מהי אנטישמיות- אנטישמיות זה מונח שטבע התועמלן הגרמני וילהלם מאר בשנת 1879, מונח זה בא לציין את ההתעוררות הציבורית האנטי יהודית בזמנו. המונח נפוץ במהירות כהגדרה כללית לכל צורה וביטוי של שנאה כלפי היהודים במשך כל הדורות.
בתחילת שנות ה70 של המאה ה-19 התגבשה במדינות שונות תנועה ציבורית ופוליטית אנטי יהודית אשר הרבה מאוד קבוצות ורבדים חברתיים תמכו בה.
האנטישמיות המודרנית יותר בוטה משנאת היהודים- שנאת היהודים- הכרוז שהופץ הואשמו היהודים בכך שהם מנצלים כלכלית את המקומיים אך להבדיל מאנטישמיות מודרנית כפי שהוצג ב"הקטכיזם האנטישמי" ששם עשו מן עשרת הדיברות שאסור להתקרב ליהודי, לגעת, להתערבב, לשתף אותו בעסק ואוי ואבוי לגרמני שיביא ילד –
שאלה 2:
א.      החשיבה ההיסטורית היא למעשה הורתה של התודעה הלאומית. באמצעות התשתית המחשבתית היא למעשה גרמה לייחודית של קבוצת אנשים ללאום על מנת שהתודעה הלאומית תיווצר היה צורך במכנה משותף של כל הפרטים של אותו "לאום".
לצורך כך היה שכנוע של אותם פרטים שייכים זה לזה תחת המטרה של אותו לאום הצביעו על שורשים משותפים שנעוצים בהיסטוריה כמו אבות רוחניים משותפים, איזור המגורים, גיבורי תרבות, גיבורים אחרים, שפת דיבור.
התודעה הלאומית השתמשה בתיאורית הישרדות החזקים ובאבולוציה כהסבר ליצירת –
שאלה 3:
א.      אחד העם זה שם העט של אשר צבי גינצברג, נולד בשנת 1856 הוא אבי "הציונות התרבותית" ונפטר בישראל ב1927.
פעיל והאידיאולוג בתנועת חיבת ציון, שם עצמו למטרה לשכנע את כל מי שרוצה שיש דרך לעלות ולהתקיים בארץ ישראל אחד העם פירסם 2 מאמרים "לא זה הדרך" "אמת מארץ ישראל" הם אידיאולוגים, ביקורתיים בהקשר למתיישבים בארץ ישראל והוא ראה לנכון מספר פעולות שיש לעשות מבחינת תנועת חיבת ציון היות ורצה להוביל אותם לדרך חיובית והדגיש את הלאומיות להבדיל לטענתו מה שהתנהל בפועל.
המונח הכשרת הלבבות- מדבר על הלבבות של היהודים בקשר שבין הלבבות לבין סיכויי ההצלחה בארץ ישראל.
אחד העם טוען שאחד הדברים שנעשו ב1980 [הקמת חיבת ציון, קריאה ליהודים לעלות לארץ ישראל, תהליך הקמת המושבות והקריסה שלהם] הקריסה שלהם הייתה ידועה מראש לדעתו בגלל שהאנשים שעליהם הוטל הביצוע של החזרת הקיום היהודי היצרני –