ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 984

תקציר העבודה

גנוסייד
1 0664- ממן 11
שאלה 1.
א.      תחילה אסביר מהי העצרת האום- העצרת הכללית של האומות המאוחדות היא אחד מששת הגופים העיקריים של ארגון האומות המאוחדות. העצרת מתכנסת מדי שנה, והיא היחידה מבין גופי האו"ם שכל המדינות החברות באומות המאוחדות, חברות גם בה. …
ב.      סעיף 1- רצח עם יכול להתרחש במצב מלחמה או שלום. בעלי האמנה מקבלים על עצמם למנוע אותו ולהעניש עליו, מדובר על פשע פלילי בין-לאומי.
סעיף 2- פרושו של הששמדת עם זה בעצם להשמיד באופן מלא או חלקי קבוצה אתנית, לאומית, גזעית או דתית. רצח אנשים מקבוצה כלשהי או פציעה או גרימת נזק לחלק מהאנשים מתוך הקבוצה [או בגוף או בנפש או בשניהם], הגבלת תנאי החיים באופן –
שאלה 3:
"הצד השלישי" במקרי הג'נוסייד זה בעצם אומר מי שאינו שותף לרצח אך גם לא "מסייע" לקורבנות אבל עדיין הם עדים לקיומו של הג'נוסייד וגם לפני שגנוסייד מתרחש ויש באפשרותם להגיב בצורה זו אחרת למה שקורה מול עיניהם.
את ה"צד השלישי" אפשר למיין לפי 3 סוגים:
א. אלו שעוזרים לרוצחים במעשיהם [עדיף תמיד לפי האינטרס להיות עם הצד החזק] ב. אלו שמסייעים לקורבנות אשר שיקוליהם הם מוסריים.
ג. אלו שעומדים מן הצד ואינם מנידים עפעף ולא מסייעים לאף אחד מהצדדים [שהם הרוב] במקרה של רואנדה היו מספר מדינות כצד שלישי כגון: