פסיכולוגיה התפתחותית

תקציר העבודה

עבודה יפה מאוד. ניכר כי אתה מעורה בחומר הלימוד.
תוכל כמובן למצוא משוב מעמיק יותר בגוף העבודה.
כל הכבוד  שירי ציון: 93. בס"ד                                                       פסיכולוגיה התפתחותית.
ממ"ן 13                            שאלה 1: א.      בתהליך הספרציה – אינדיבדואציה, מספר שלבים שהילד צריך לעבור כדי להגיע בסוף לעצמאות, בשלות ובגרות בצורה תקינה ומיטבית.
(הקדמה טובה. אם אתה עושה הקדמה כדאי לציין את שם החוקרתתיאורטיקנית) בגיל
1 0-15 חודשים, זהו שלב האימון. בשלב זה, הילד מתחיל להתרחק פיזית מהאם (יפה. כלומר- הספרציה מעמיקה)בעזרת יכולות מוטוריות שהתפתחו ולחקור את העולם. על כן, הוא זקוק לבסיס ביתי המשמש מקור כוח וחומת ביטחון וממנו הוא יצא ואליו ישוב. את הכוח והביטחון הילד שואב על ידי תדלוק רגשי הבנוי ממבטים, חיוכים, מגע, עידוד וכל התייחסות שבא מקרוביו של הילד, בעיקר הוריו.
התדלוק הרגשי חשוב מאוד בשלב זה, מכיוון שהילד מתחיל להתרחק פיזית ולהיחשף לעולם חדש ההתרחקות מההורה מעוררת גם חשש מהמרחק שנוצר.
דבר הדורש כוחות פיזיים ומנטליים רבים ועל כן הוא חוזר לקבלו מהבסיס הביתי הבטוח. 14 מתוך 15.
ב.      חוויה אומניפוטנטית, היא דבר די נדיר בחייו של האדם שכן היא נחווית כיכולת בלתי מוגבלת והצלחה שאין לה גבולות. ילד בשלב האימון, מפתח יכולות איכותיות בעיקר המביאות אותו לבצע דברים חדשים, להתנסות ולהיחשף לצידו הטוב של העולם. –
שאלה 2:
2 .א – ד.
2.ב – ב. –
מצויין. כל התשובות נכונות. 35 מתוך 35.
שאלה 3: הורים הדוגלים בחינוך לעצמאות מוחלטת חסרת גבולות וחוקים עשויים להחמיץ חלק חשוב בחינוך ילדם. טענה זו מבוססת על נתונים שנאספו המתארים את התפתחות הילד במישורים השונים. עד גיל שנה בערך, התינוק תלוי בעיקר בדמויות המטפלות בו וחשוף על פי רוב אליהם. עם התפתחותן של יכולות קוגנטיביות ומוטוריות שונות, הפעוט יכול להתרחק מאותן דמויות ולהיחשף לאובייקטים רבים אחרים. החשיפה מהווה חלק חשוב – יש לציין שלמרות הנאמר לעיל, על הורים לאפשר עצמאות והבנת היחס בין גבולות לחופש היא משימה בעלת חשיבות עליונה לגבי התפתחות תקינה של הילד ושל יחסיו עם הסביבה.
15 מתוך 20