שיווק (13003) - 2016ב - פתרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח
ציון 98
שנת הגשה 2016
מספר מילים 773
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

1 .       האיום שביריבות עזה בפלח השוק: פלח השוק אינו אטרקטיבי משום שהוא כבר מכיל מתחרים רבים, חזקים ותוקפניים (מותגים שונים בענף האופנה).
האטרקטיביות שלו פוחתת עוד משום שפלח השוק יציב, המתחרים מעוניינים מאוד להישאר בפלח השוק, העלויות הקבועות גבוהות ועוד. האיום שבכניסת מתמודדים חדשים: אטרקטיביות בינונית משום שהכניסה קלה (כל אחד יכול להיכנס, כל אחד חושב היום שהוא מעצב אופנה – אפילו דוגמניות למיניהן, אז התחרות גדולה) ואם רוצים לצאת, אז היציאה קלה. כשמחסומי הכניסה והיציאה ….
בסה"כ – פלח השוק אטרקטיבי בצורה בינונית.
2.       א) השלב במדרג הערך ללקוח המתאים ביותר לקו הבגדים המתואר של פרויקט ג'קארד     הינו הרמה הרביעית, בה המשווק מכין מוצר מועשר, העולה על ציפיות הלקוחות.     בפרויקט ג'קארד, הייחוד הינו בטכנולוגיה המתקדמת – בד מיוחד המשלב יכולות של         מסך מגע.
ב) מדובר בקטגוריית מוצרים חדשים – מוצר חדש היוצר שוק חדש לגמרי.
3 .       מוכנות לנסות מוצרים חדשים והשפעה אישית: פרויקט ג'קארד יפנה תחילה אל החדשנים (חסידי הטכנולוגיה, הרפתקנים ונהנים להתעסק במוצרים חדשים ולהשתלט …..
4.       אסטרטגיית ההמחרה המתאימה ביותר לקו הבגדים המתואר של פרויקט ג'קארד היא אסטרטגיית גריפה: באסטרטגייה זו ניתן לקבוע מחיר גבוה מהמקובל בענף. שכן, מדובר במוצר חדשני שעדיין אין לו מתחרים. השיקולים המרכזים שישפיע על קביעת שיטת ההמחרה הם:
המצב התחרותי – למוצר אין מתחרים בשוק, זהו המוצר היחידי מסוגו.
רמת החדשנות של המוצר – רמת חדשנות גבוהה, זהו המוצר הראשון מסוגו.
רמת הבידול של המוצר – רמת הבידול של קו הבגדים החדש המתואר של פרויקט ג'קארד …