קוגנטיבית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1392

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 14 מצוין הקורס:       10264
פסיכולוגיה קוגניטיבית  חומר הלימוד למטלה: יחידה 5
מספר השאלות: 3
משקל המטלה:  5   נקודות   סמסטר:       ב2016
מועד אחרון להגשה: 3/6/16
        קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
·          שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס ·          שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שאלה 1  45/46 מצוין הניסוי של נבון, המוצג בפרק תפיסת צורה ביח' 5, מדגים יפה את אופן השימוש בדפוס זמני תגובה לצורך הסקה לגבי שאלות קוגניטיביות. השאלה הקוגניטיבית שלגביה רוצים להסיק מהניסוי של נבון היא: מי משתיהגישות לתפיסת צורה: הגישה ההוליסטית, שעל פיה העיבוד הגלובלי קודם ללוקלי, או הגישה האנליטית,שעל פיה העיבוד הלוקלי קודם לגלובלי, היא הנכונה?
בניסוי זה נמדדים זמני תגובה (המשתנה התלוי) כפונקציה של שני משתנים בלתי תלויים: סוג הזיהוי הנדרש (זיהוי לוקלי או זיהוי גלובלי), ו- התאימות בין האות הגלובלית והאות הלוקלית (תואם או לא תואם).
כדי לענות לסעיפים הבאים עליכם להתקין במחשבכם את הלומדה ליחידה 5 שנמצאת באתר הקורס תחת לשונית "לומדות" ולפתוח את הניסוי של נבון שמופיע בלומדה בפרק ""תפיסת צורה – גישה הוליסטית". (אם אתם נתקלים בבעיות בהתקנה ו/או בהפעלה של הלומדה והניסוי של נבון – אנא פנו לתמיכה הטכנית דרך מוקד האו"פ).
א.     
1 . האם הממצאים של נבון מראים שהעיבוד הלוקלי (העיבוד של האותיות הקטנות) משפיע על העיבודהגלובלי (העיבוד של האות הגדולה)? – השיבו ב-"כן" או "לא", ונמקו קביעתכם תוך התבססות על זמניהתגובה בשני תנאי הניסוי הרלוונטיים מתוך גרף התוצאות המקוריות של נבון. גרף זה כלול בניסוי שלנבון בלומדה, שאליו תוכלו להיכנס אם תלחצו על העיגול בטור האמצעי (משלושת הטורים), ואח"כ על"סיכום והסבר הניסוי". העריכו את זמני התגובה הללו בקירוב מתוך הסתכלות על גובה העמודות בגרףהנ"ל. – 8 נק' …
2. האם הממצאים של נבון מראים שהעיבוד הגלובלי משפיע על העיבוד הלוקלי? – השיבו ב-"כן" או "לא", ונמקו קביעתכם תוך התבססות על זמני התגובה בשני תנאי הניסוי הרלוונטיים מתוך גרף התוצאות המקוריות של נבון, כמוסבר בסעיף א כן, הממצאים של נבון מראים שהעיבוד הגלובלי משפיע על העיבוד הלוקלי .כאשר הנבדקים התבקשו להגיב –
12/12
ג. בחרו את התוצאות של אחד מהנבדקים (אל תשכחו לציין במי בחרתם), והשוו ביניהן לבין שלוש ההשערות של הגישה ההוליסטית (המשתקפות בתוצאות המקוריות שקיבל נבון): 1.
הזיהוי הגלובלי אמור להיות מהיר מהלוקלי, 2. הזיהוי הלוקלי התואם אמור להיות מהיר מהלוקלי הלא-תואם, 3. לא אמור להיות הבדל בזמן התגובה בין הזיהוי הגלובלי התואם והגלובלי הלא-תואם.
לצורך שאלה זו עליכם להתייחס לכל הבדל בזמני תגובה השווה ל-, או קטן מ-, 10 אלפיות השנייה כהעדר הבדל. על סמך זמני התגובה של הנבדק שבחרתם השלימו את האפשרות המתאימה מתוך הסוגריים בתתי-הסעיפים הבאים-בחרתי בנבדקת מיכל-
1 . התוצאות לגבי השפעת סוג הזיהוי (הגלובלי לעומת הלוקלי) שקיבלתי _____ (תומכות/ אינן תומכות)בגישה ההוליסטית, ושני זמני התגובה הממוצעים (יש לחשב ממוצע הגלובלי וממוצע הלוקלי) מטבלתהתוצאות של הנבדק עליהם הסתמכתי בתשובתי הם: 478.5 , –
א. ע"פ חוק אמרט הגודל הנתפס של אובייקט מחושב על ידי הכפלת גודל הדימוי הרשתי שיוצר האובייקט (שנקרא גם: זוית הראייה) במרחק הנתפס של האובייקט מאיתנו.
השלימו את המשפטים הבאים (אין צורך לנמק):
אילו תפיסת הגודל של אובייקט היתה תלויה רק בגודל הדימוי הרשתי שהוא יוצר (בניגוד לחוק אמרט –