פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 93
שנת הגשה 2014
מספר מילים 894

תקציר העבודה

ממ"ן 14
שאלה 1
א תפקודיים ניהוליים הם יכולות קוגניטיביות גבהות האחראיות על שליטה בהתנהגויות שונות ובתפקוד חברתי ולימודי. יכולות כגון: וויסות רגשי, יכולת ליזום, להתמיד, לעכב, לשנות, ,ויכולות כמו מודעות עצמאית, הגיון, ארגון ותכנון, לנוע במחשבות ובפעולות, סדרי עדיפות, בקרה וריסון התנהגות, ובנוסף גם יכולת קשב וזיכרון מסוימים גם הם קשורים לתפקודיים הניהוליים.                           האחראית העיקרית על הפונקציות הניהוליות היא האונה המצחית.
בתקופת הילדות מתרחשת התפתחות של אזורי המוח הקדמיים שמשפרים את התפקודיים הניהוליים. 10 ב המחקר בדק את היכולת לשקר בילדים קטנים מאוד מגיל 2 -3  והכישורים הקוגנטיבים הקשורים  באופן ישיר ליכולת לשקר ולשמור על השקר. יחד עם הופעת התנהגויות והמשמעיות המילוליות והסמנטיות הראשונות .
והאם ילדים מסוגלים ליצור שקר  באופן ספונטני מעצמם.
המחקר בדק אם ילדים יוכלו לשמור על השקר ולא "להדליף" כאשר ישאלו עליו אחר כך שאלות. והאם יכולת זאת משתפרת עם עליית התפקודיים הניהולים 10והגיל.
שאלה 2                          א
4 1 ילדים בני שנתיים, מתוכם
5 בנים, מ
5 -35 חודשים                                      24 ילדים בני שלוש מתוכם 12 בנים , מ 37 -47 חודשים.                           בסה"כ 65 ילדים, מאכלוסיה במצב סוציו אקונומי מגוון.                                        מעיר גדולה בקנדה דרך מסד נתונים משותף. 10 שאלה 3
א המחקר מצא שהמיומנויות הקוגניטיבית  והתפקודים הניהולים קשורים  בקשר ישיר ליכולת לשקר.  והשקר מתחיל מגיל צעיר מאוד מגיל שנתיים, אך רובם ישירים מאוד בגיל הזה והנטייה לשקר בתוך שנה גדלה מאוד. –