הדרך בה ההוראה המתוקשבת של העידן החדש מוטמעת בקרב המורים וכיצד היא תשפיע על מערכת החינוך בעתיד בחינוך חינוך וטכנולוגיה

תקציר העבודה

תקציר סמינריון ספרותי(סמינריון שמבוסס על מסקנות מקריאת מספר רב של מאמרים בנושא)  שדן בדרך בה ההוראה המתוקשבת של העידן החדש מוטמעת בקרב המורים וכיצד  שיטת הוראה  תשפיע על מערכת החינוך העתידית. העבודה פורסמה באוקטובר 2015, היא בעלת 23 מקורות ביניהם 20 אקמאים וקיבלה את הציון 94.
כותבת העבודה סיימה 4 שנות לימוד אקדמאים ובעלת תואר ראשון בתקשורת קולנוע והוראה.
סמינריון בחינוך: חינוך וטכנולוגיה על הטמעת ההוראה המתוקשבת  בקרב מורים תל אביב                                                                                                                   יולי,2015
תוכן עניינים                ­                                      מבוא –.  3
מתודולוגיה …
4                     פרק א:אוריינות דיגיטאלית בחברת הידע -..   6       פרק ב:יישומים של תקשוב במערכת החינוך
8                         פרק ג: תפקיד המורה בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה .. 12      פרק ד: אתגרים בשילוב התקשוב במערכת החינוך                                                                                                                      -..   בקרב מורים ודרכי התמודדות עמם -.. 14  פרק ה: מגמות עתידיות בהתפתחות בתי הספר                                                                                                      –והשפעותיהן על ההתפתחות המקצועית של המורה 20                 דיון ומסקנות
24  סיכום -…   26
ביבליוגרפיה .
27
מבוא
בתור סטודנטית לחינוך שעתידה להיות מורה. נוכחתי לדעת כמה מועט הידע שלי בנושא שילוב הטכנולוגיה בחינוך . כחלק מההכשרה אותה אני עוברת במהלך הלימודים, לא הייתה נגיעה בנושא הזה או דיון כיצד אנו כמורים לעתיד נכניס את נושא הטכנולוגיה כחלק מדרכי ההוראה שלנו. עם החשפותי לנושא ,כחלק מהסמינריון, הוא עורר בי בהתחלה רתיעה וחששות, ונראה לי שמשהו לא כ"כ חשוב או משמעותי וגם לא ממש מעשי, ואף נראה שהוא עלול לפגוע במעמדי כמורה ובקשר ביני לבין התלמידים, ובין התלמידים עצמם. -…                                                                ככל שחקרתי יותר את הנושא,נוכחתי שגם למורים רבים בשטח התחושות הללו.                            מאחר והמורים הינם הגורם המכריע בחינוך, חשוב שהנושא יובהר להם יותר ואולי יגרום לשינוי בתפיסותיהם.
הכרה רבה יותר של הנושא תגרום להטמעה טובה יותר של הטכנולוגיה בדרכי החינוך שלהם.
בעבודתי אדון בנושא שילוב הטכנולוגיה בחינוך דרך עיני המורים.                                             בפרק הראשון של העבודה אגדיר מה היא אוריינות דיגיטיאלית ומה הוא הרציונאל של סביבת למידה מקוונת.     -..                                                                                                                                  בפרק השני אפרט על יישומים של תקשוב שנעשו ונעשים עד היום במערכת החינוך.                 בפרק השלישי אסביר מה תפקיד המורה בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה, וכיצד הם מבינים את תפקידם ואת מטרותיהם –…                                                                                                               בפרק הרביעי אציג מה הם האתגרים העומדים בפני המורים בבואם לשלב את התקשוב במערכת החינוך ומה דרכי ההתמודדות עם אותם האתגרים.    ..                                                                          בפרק החמישי והאחרון ,אתאר מה הם המגמות העתידיות בהתפתחות בתי הספר העתידיים, כך  שהן יתאימו לדור החדש, "דור המסכים", וכיצד הן ישפיעו על התפתחותו המקצועית של המורה.