עבודה עם הערות וציון גבוהה 95/100

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1304

תקציר העבודה

ממ"ן 11 קורס תכנון לימודים , הוראה והערכה שאלה 1:- (א) הרקע לצמיחת התיאוריה של תכנון לימודים:- **התפתחות החברה התעשייתית :- שינה באופן מהותי את דפוסי החיים וצורכי החברה של מדינות רבות ברחבי העולם, רוב הילדים בחברה התעשייתית לא הוכשרו על ידי הורים . היעדרות ההורים מהבית במשך שעות ארוכות בחברה העירונית ויצירת שורה ארוכה של מקצועות חדשים יצרו צורך דחוף בהכשרה מקצועית  וגם להכשיר את הלימודים במסגרת בתי ספר כדי שיוכלו לתפקד בחברה העתידית לכשיתבגרו.
השפעת תיאוריות בתחום הניהול התעשייתי שעסקו בסוגיות של שיפור האיכות , הבקרה והייצור בתעשייה , השפיעו על האופי שבו נתפס בית הספר כארגון מינהלי . כיצד?
**מחקרים בפסיכולוגיה ,סוציולוגיה וחינוך:- אף ההתפתחות המרשימה של מחקרים פסיכולוגיים , העוסקים בתהליכי ההתפתחות -ויצירת מקצועות חדשים. הסבר-…
(ב) קוריקולום:- שפירושו לרוץ ,להתקדם currere "קוריקולום "נגזר מהפועל הלטיני בהקשר של מערכות למידה ,משמעו תכנון רצף והתקדמות של לומדים ברמות שונות ובמסגרות שונות .המונח "קוריקולום "תורגם לשפה העברית  כ"תכניות לימודים "או "תכנון לימודים."  :ניתן להגדיר תכנון לימודים באופנים שונים.
 באופן הצר נתפסות תכניות לימודים כראשי פרקים המציגים בקצרה את המטרות ,העקרונות ונושאי הלימוד של מקצוע או נושא מסוים –
28/30 שאלה 2:- פסיכולוגיה התנהגותית :- פותחה על ידי סקינר , השפיעה עמוקות על תכנון לימודים. סקינר התחיל להתעניין בנושא הלמידה בעקבות כניסתה של בתו לבית הספר. שיטות הלימוד לא השביעו את רצונו. על רקע זה פיתח שיטת לימוד באמצעות מכונות למידה. מכונות אלו הציגו בפני הלימודים מידע ולאחר מכן שאלו אותם שאלות, התשובה הנכונה נתנה ללומדים חיזוק חיובי. סקינר ערך שורה ארוכה של ניסויים על השפעת גירויי סביבה על התנהגות ולמידה.
  ההתניה האופרנטית על פי סקינר שונה מההתניה הקלאסית של פאבלוב. ניסוי מפורסם של סקינר נערך על התנהגות של חולדות.
למדה החולדה שכדי לקבל אוכל עליה ללחוץ על המנוף. בהתניה אופרנטית הפעולה-תגובה קודמת לגירוי. קודם הייתה צריכה להיות עשייה או פעולה של חולדה ולאחריה ניתן הגירוי המחזק. ההתניה האופרנטית מבוססת קודם כל על פעולה של הלומד–…
30/30 שאלה 3:-
3 גישות מרכזיות לארגון תכניות לימודים:- –
37/40 ציון הממ"ן:
95/100 עבודה טובה!