לגדול עם טלויזיה!

תקציר העבודה

ציון
1 00 – ממן 11 – לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט מצוין!! תשובה לשאלה 1
א. פרסומת לשוקו יטבתה – רואים נער קם סהרורי באמצע הלילה מהמיטה, עם עיניים עצומות הולך למטבח, פותח את המקרר ורואה שהוא ריק, יוצא מהבית למכולת ורואה שהמדפים ריקים, ואז מתחיל לצעוד במדבר עד שמגיע ליטבתה. הוא נכנס לחנות וגם שם המדפים ריקים וכתוב "מצטערים נגמר השוקו". בסצנה הבאה רואים שעדיין לילה, והנער מתעורר בבהלה ומבין שהוא חלם, הולך למטבח, פותח את המקרר ולוקח שוקו.
ב. אמא – רון, אתה יודע מה זה יטבתה?
רון – לא אמא… מה זה?
אמא – יטבתה זה קיבוץ ליד אילת, ושם מייצרים את השוקו. יש שם גם חנות גדולה שאפשר לקנות בה שוקו ועוד כל מיני מוצרי חלב כמו מעדני חלב ושמנת. כשנסע בקיץ לאילת נעצור ביטבתה כדי שתכיר את המקום.
רון- אני אוהב שוקו! אמא- אני אקנה לך שוקו, אבל שלא תקום באמצע הלילה לשתות שוקו! זה יכול להרוס את השיניים.
רון – טוב אמא, תודה.
ג. את השיחה הנ"ל אפשר לאפיין על פי המחקר של מסריס (1983). מסריס התבסס על דיווחים של אמהות, והבחין בין שני סוגים של שיחות הנוגעות לתכנים שבטלוויזיה:  1. שיחות עם אוריינטציה למידע – שיחות בהן ההורה מוסיף עוד אינפורמציה לילד בעקבות החשיפה של הילד לתכנים שונים בטלוויזיה. השיחות האלה מרחיבות את עולם הידע של הילד. בשיחה המתוארת בסעיף ב', אפשר לראות שהאמא מסבירה לבנה על יטבתה, ובכך מרחיבה את הידע שלו.
2. שיחות עם הנחיות התנהגותיות – שיחות בין ההורים לילדים המתנהלות בעקבות הצפייה בטלוויזיה שמתייחסות להתנהגויות הנצפות, ומלמדות מהי התנהגות רצויה ומהי התנהגות לא רצויה.
בשיחה בסעיף ב' – האמא מלמדת את בנה שלקום בלילה לשתות שוקו זוהי התנהגות שאינה רצויה מכיוון ששתיית שוקו בלילה יכולה להרוס את השיניים.