הסגנון הקלאסי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 94
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1415

תקציר העבודה

מטלה מנחה (ממ"ן) 11
הקורס: 10626 – הסגנון הקלאסי סמסטר: 2017א שאלה 1: "התיאוריה של צורת הסונטה" א.      סולם מי במול מזו'ר סולם דו דיאז מינור נושא I (או קבוצת נושאים), בסולם הטוניקה.
גשר מודולטורי.
נושא II, בסולם סי במול  מז'ור.
אופציונלי: קודטה בסולם סי במול מז'ור.
ע"פ המסורת הקלאסית, חלק זה יסתיים בסימן חזרה.
נושא I, בסולם הטוניקה.
גשר מודולטורי.
נושא II, בסולם מי [בקאר] מז'ור.
אופציונלי: קודטה בסולם מי מז'ור.
ע"פ המסורת הקלאסית, חלק זה יסתיים בסימן חזרה.
Exposition נושאים חדשים ו/או פיתוח נושאים מתוך התצוגה, בד"כ יתחילו מסולם סי במול מינור ומשם ישתנו.
נושאים חדשים ו/או פיתוח נושאים מתוך התצוגה, יסתיים לרוב על הדומיננטה.
Development נושא I, בסולם הטוניקה.
גשר ללא מודולציה.
נושא II, בסולם הטוניקה (מי במול מז'ור).
אפשרי – קודה החותמת את הפרק, בסולם הטוניקה.
נושא I, בסולם הטוניקה.
גשר ללא מודולציה.
נושא II, בסולם הטוניקה.
אפשרי – קודה החותמת את הפרק, בסולם הטוניקה.
Recapitulation ב.      האזורים היציבים פחות מבחינה טונאלית-הרמונית מוצגים להלן:
(1)   הגשר/ מעבר.
(2)   הפיתוח.
(1)   הגשר יוצא דופן מהיבטים רבים; הוא קצר, אין בו חזרות, מעמדו "נמוך" יותר –
(2)   חטיבת הפיתוח נמצאת במקום חשוף ופגיע למדי – מצד אחד עליה להסתיים באופן שונה מאוד מהגוף/הנפח שלה, ומצד שני היא נפתחת באופן חד ושונה מסוף האקספוזיציה, כך שקבוצה זו היא בעלת חוסר איזון טונאלי גם מהכניסה, וגם מהיציאה. פגיעותה הראשונה, כאמור, היא טונאלית, ונראית בקצוותיה: במקרים רבים החדות במעבר –
ג.        השוני בין צורת הסונטה הקלאסית לרומנטית ניכר בבולטות במבנה. על פי היינריך כריסטוף קוך, הסונטה הקלאסית בנויה בצורה בינארית מורחבת, בה שתי חטיבות גדולות המסתיימות כל אחת עם סימן חזרה. המודל של קוך כולל פירוט מדויק למדי –
שאלה 2: ניתוח הסונטה מס. 6 לפסנתר מאת מוצרט,  K. 284.
(1)   אקספוזיציה: תיבות 1-51
(2)   פיתוח: תיבות 52-71
(3)   רפריזה: תיבות 72-127
האקספוזיציה ·         סולם הטוניקה (וקבוצת הנושאים הראשונה) הוא רה מז'ור. –