דיני תקשורת ואתיקה עיתונאית בישראל - בדוק עם הערות מנחה

תקציר העבודה

דיני תקשורת ואתיקה עיתונאית בישראל- ממ"ן 11
שאלה 1
א. 1. פקודת העיתונות- חקיקה ראשית (חוקים רגילים) – החוקים שהכנסת מחוקקת. פקודת העיתונות נכתבה בתקופת המנדט הבריטי ומעמדה זהה למעמד החוקים של הכנסת (למרות שאינה נקראת "חוק").
2. חוק עזר לחיפה (הסדרת מקומות רחצה)- חקיקת משנה – נקבעת ע"י הרשות המבצעת והרשות המקומית. תקנות או צווים שאינם מנוגדים לחקיקה הראשית (?), מעמדם נמוך יותר משל החקיקה הראשית.
3. חוק יסוד: השפיטה- חוקי יסוד- חוקי היסוד הם מעין חוקה של מדינת ישראל ואין לחוקק חוקים שנוגדים אותם, אלא במקרים מיוחדים הקבועים באותו חוק יסוד.
ב. זוהי עתירה של אזרחית כנגד מוסד השלטון (הליך מינהלי). פסק הדין ניתן בערכאה של בית המשפט העליון. בג"צ. ג. הליך אזרחי. תביעה של אזרח כנגד אזרח אחר שנידונה בבית המשפט…
-1
שאלה 2- א. בחרתי להציג את דבריה של השחקנית והיוצרת אורנה בנאי שפורסמו בראיון שנתנה ל"ידיעות תל אביב" לפני מספר ימים, בו מתחה ביקורת על האווירה הציבורית המתלהמת  ואמרה "בושה שזה העם שלי. רוב האנשים פה מונעים משנאה, צרות מוח. אני נסערת לא מהפחד אלא מהייאוש" בנאי הותקפה, ספגה גל של תגובות ופוטרה מתפקידה כפרזנטורית חברת מנו ספנות. ב. דבריה של בנאי אולי שונים מהדעה הרווחת בימים אלה, של קונצנזוס לאומי ואף עלולים להדמות כקיצוניים לחלק מהציבור או כפוגעניים, אך פרסומם בתקשורת לדעתי הוא חיובי ולגיטימי. ….