ניהול השיווק - + הערות המנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 94
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1424
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממן
1 1
הוראות השאלה מוקד השאלה תחום השאלה מהי? הצג זיהוי ובחירה של התפיסה המתאימה תפיסה שיווקית+האירוע נמק עקרונות התפיסה שנבחרה מתווה תשובה ·         הצגת התפיסה השיווקית המתאימה ·         חיבור בין עקרונות התפיסה לנאמר בקטע תשובה 1
התפיסה שבאה לידי ביטוי בקטע היא תפיסת השיווק:
·         תפיסת השיווק – המפתח להשגת יעדי הארגון הוא להיות יעיל יותר מהמתחרים בשילוב פעילויות השיווק המיועדות לזיהוי צרכים ורצונות של שוקי המטרה ומתן מענה טוב ויעיל מן מתחרים. הצרכן במרכז.   נשענת על 4 יסודות:

 2. השיווק חייב להיות מתואם היטב עם אגפי החברה האחרים כדי לטפח עבודת צוות בין כל היחידות מפעילה החברה שיווק פנימי (גיוס הכשרה והנעה לשרת היטב את הלקוחות), בצד השיווק החיצוני (לאלו שמחוץ לחברה).
4. ריווחיות – מרבית החברות מאמצות גישה זו כאשר: יש ירידה במכירות, צמיחה איטית במכירות, כשהחברה נמצאת בתחרות עזה ונאלצת להיענות לאתגר, כשהחברה מגלה כי הוצאותיה על פרסום קד"מ, מחקר שיווקי ושירות לקוחות יוצאות משליטה.
1. שוק המטרה – הורים לתינוקות.

תשובה 3
הגוונה אופקית – מדובר במציאת הזדמנויות מחוץ לעסקים הקיימים, כאשר המוצרים והשווקים חדשים. בהגוונה אופקית תהליך הייצור שונה למוצרים חדשים שלא קשורים מבחינה טכנולוגית לקו הקיים, משיכת הלקוחות הקיימים תוך פנייה גם ללקוחות חדשים.   דוגמא: פתיחת חנויות הנוחות yello בתחנות הדלק פז, זהו מוצר חדש. כלומר שאין קשר בין הדלק לבין המוצרים הנמכרים בחנות, כאשר הלקוחות כבר קיימים (הבאים לתדלק).
לכן הטענה אינה נכונה, כיוון שכאשר מדובר בפירמה הרוכשת מתחרה אחר בתוך הענף בו היא פועלת, ובתנאי שהרכישה אושרה בידי הממונה על ההגבלים –