לשון ותקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 88
שנת הגשה 2014
מספר מילים 624
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

           88
מ"מן 14

1 א. המחקרים שנעשו בנושאי הבדלי מין ומגדר לשון העלו שאכן נשים מוצגות כשמרניות יותר מן הגברים אך מצד אחר הן מרבות להשתמש בתחדישים לשוניים ובצורות נורמטיביות הנחשבות ל"יוקרתיות" יותר. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהחברה מצפה מנשים להתנהגות "טובה" יותר מזו של גברים, והדבר בא לידי ביטוי גם באופן הדיבור ובעיקר בהגייה.
את הסטראוטיפ החברתי השני מאמתים המחקרים באופן די ברור. פארסונס היה הראשון שתיאר את התפקידים הגבריים כאינסטרומנטליים ואת התפקידים הנשיים כאקספרסיביים. על פי גישתו נהוג היה לחשוב שגברים נוטים יותר לכיוון ביצועי ואילו נשים נוטות יותר להבעתיות ולרגשיות. לגברים יוחסו תכונות כגון: עצמאות, אסרטיביות, החלטיות, שתלטנות, תחרותיות, אינטלקטואליות, תוקפנות, ביטחון עצמי וכו' בעוד בין התכונות המיוחסות לנשים ניתן היה למצוא: רגישות, התחשבות, חום, טקט, נדיבות, יצירתיות וכושר להבעת רגשות.
ב. ההבדלים ההתנהגותיים שנמצאו ע"י החוקרים בין בנים ובנות מתגלים כבר ממגיל צעיר בתחום משחקי ילדים : הבנות משחקות בקבוצות קטנות או בזוגות, כשמטרת –
ג. הבדלי הלשון בין בנים ובנות המתבטאים מדבריה של הכותבת הנם הבדלי הגייה של עיצורים מסוימים. מן המחקרים ניתן להבין כי בנות מעדיפות באופן ניכר את ההגייה התקנית וה"יוקרתית" יותר, בעוד שהבנים מעדיפים את הצורות הבלתי תקניות. תשובה טובה, שים לב שאינה רלוונטית לבחינה.
2.המילים "רב" ו"חזן" הן מילים שמנוסחות בלשון זכר והכוונה היא אכן רק למין זכר  (שלא כמו צורות גנריות שגם מנוסחות בלשון זכר אך מתייחסות לנשים וגברים –