סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט -+ הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 80
שנת הגשה 2015
מספר מילים 495
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממן 11
משמעותה של התקשורת המקוונת לפעילות פוליטית שני החוקרים עוסקים באינטרנט כמדיום בעל חשיבות מבחינה חברתית, ומספקים הסברים לזיקה שבין פעילות פוליטית ותקשורת מקוונת.  פול דימג'יו ועמיתיו (שנה) יש להקפיד בכל מקום על מראה מקום זו עבודה אקדמית קניין רוחני.. סוקרים מחקרים קודמים וממפים את האינטרנט כזירת מחקר בתחומים שונים וביניהם הזירה הפוליטית.
נתן יורגנסון (שנה) עוסק בשילוב של האפשרויות הטכניות הדיגיטליות בפעילות פוליטית, כפי שהיא נכרה בתנועות המחאה של השנה האחרונה.
במאמר "השלכות חברתיות של רשת האינטרנט" מנסים דימאג'יו ועמיתיו לבדוק תאוריות על קליטת חידושים טכנולוגיים ועל השפעות התקשורת.
הם דנים בין היתר בסוגיית ההשתתפות הפוליטית ומעלים את השאלה האם רשת האינטרנט יכולה ליצור שינוי בנטיה למעורבות פוליטית. המסקנה אליה הם מגיעים היא שרשת האינטרנט מקלה את הגישה למידע בכלל ולמידע פוליטי בפרט, ומאפשרת גישה לדיונים פוליטיים וגיוס לפעילות. אך יחד עם זאת, מתברר כי השכלה והכנסה מסבירות את החשיפה למידע ואת הנכונות להשתתף בדיונים ובפעילויות פוליטיות. עוד הם מוסיפים כי גיוס באמצעות האינטרנט אפשרי רק אם יש תשתית תרבותית וחברתית המאפשרת זאת.
זה סיכום בנפרד של המאמרים ולא עימות ביניהם????
יורגנסון דן במאמרו על הקשר בין עלייתם של הטלפונים הניידים והמדיה החברתית לבין צמיחתה של אווירת המחאה המתפשטת בעולם כולו בעת האחרונה. הגל הראשון של התגובות לתפקידי הטכנולוגיה השפיע על המציאות ועל התהליכים התרבותיים והמדיניים בתוכה ובניהם "האביב הערבי" – המהפכה הגדולה במצרים שקיבלה את הכינוי "מהפכת הפייסבוק והטוויטר" אשר הובילה למחאות נוספות ברחבי העולם בכלל והעולם הערבי …
יש כאן סיכום של המאמרים ולא עימות ומציאות לפי סוגיה אחת.
יש להקפיד על מראה מקום.
רשימה ביבליוגרפית.
80 הערכה כללית