קלאסיקה בחקר התקשורת - בדוק + הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1433
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממן
1 3
1 ) א. ההבדלים[u1]  העיקריים בין החוויה של הקהל שנכח באירוע עצמו לבין החוויה של הקהל שצפה בשידור האירוע בטלוויזיה (אירועי יום מקארתור):
השידור בטלוויזיה שימר את הציפיות המוקדמות, יצר תחושה של אירוע מרגש ושל המון מתלהב ולא הזכיר כלל את תחושות האכזבה שהיו בשטח. התצפיתנים בטלוויזיה טענו שקיבלו רושם של המון דוחף ומתלהם בעוד שהתצפיתנים בשטח דיווחו על מעבר מהיר של השיירה, על אכזבה של הקהל שלא הצליח לראות את הגנרל, ובאופן כללי תחושה של … ב. האמצעים הטלוויזיוניים שבעזרתם העצים השידור הטלוויזיוני את הדרמה באירוע לכבוד גנרל מקארתור:
1. מצלמות ניידות שאיפשרו קלוז אפ על רגעים מרגשים ועל דמויות ספציפיות ומעניינות.
2. הטלוויזיה חיברה את ההתרחשויות המשמעותיות של האירוע באמצעות עריכה, דבר …
2 ) א. יחסים פארה-חברתיים –  אלו יחסים כאילו (פארה) אינטימיים בין המגיש לצופים, זהו קשר מדומה המבוסס על אשליה של יחסים אמיתיים אך לא מספיק אותנטיים או ממשיים כמו אינטראקציה פנים אל פנים. החוקרים מדגישים את תחושת הקשר והקירבה מצד צופי הטלוויזיה כלפי מגישי תוכניות האירוח, בעיקר בגלל שהטלוויזיה יוצרת אשליה של קשר, מגע פנים אל פנים בין הצופה והמגיש, עד כדי כך שהצופה חש שהמגיש הוא חלק מהמעגל החברתי שלו. ביחסים פארה חברתיים הצופה מרגיש שהוא יכול לשלוט בהם ללא תחושה של מאמץ, מחויבות או אחריות והוא יכול לפרוש מהם מתי שהוא רוצה, הוא יכול לדמיין ולפנטז לתוך היחסים האלה מה שבא לו.
האמצעים באמצעותם נוצרים יחסים פארה-חברתיים:
1. ניסיון של הפרסונה להעתיק את סגנון השיחה, האווירה החברתית והמחוות המאפיינות מפגש פנים מול פנים בלתי פורמאלי במטרה ליצור אווירה נינוחה.
2 . הפרסונה מנסה ככל האפשר ליצור זרימה רצופה של שיחה קלילה כאילו הוא מגיב לדברים של מישהו אחר, מה שגורם לצופה להרגיש כאילו הוא מכר ותיק של אותו המגיש.
3. טישטוש הקו המפריד בין המנחה והתוכנית כמופע פורמאלי, לבין הקהל באולפן ובבית. כך למשל הפרסונה מתייחס לצוות שתומך בו בתוכנית כאל קבוצה של חברים, עד כדי כך שהקהל באולפן ובבית ירגיש שגם הוא חלק מהחברותה, בצורה זו האינטימיות הולכת ומתרחבת-
 [u1]ממן יפה מאוד!