מחוננות וכישרונות מיוחדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1179

תקציר העבודה

ממן 12
קורס מחוננות וכישרונות מיוחדים שאלה 1:
א.      אלפרד בינה טוען שילדים בעלי יכולת שכלית מצטיינים באוצר מילים גדול ריכוז וזיכרון לטווח ארוך יותר משאר בני גילם.
הוא בנה שאלות בדרגות קושי שונות הציג אותו בפני ילדים בגילאים שונים. בעיות ש 75% מהילדים בגיל מסוים הצליחו לפתור- נקבעו לנורמה לבני גיל זה- הרמה השכלית של הגיל. ככל שהגיל עולה רמת הקושי של השאלות גבוהה יותר.
כדי לחשב את מנת המשכל של הנבדק מחלקים את הרמה השכלית בגיל הכרונולוגי כפול 100. ז"א שילד בן
8 שענה על שאלות ברמה שכלית של ילדים בגיל 10 רמת האינטלגנציה שלו היא 1
5 IQ .וכן ילד בן 8 שענה על שאלות ברמה שכלית של ילד בן 6 רמת …
1.אינטלגנציה אנליטית- בדיקה קוגנטיבית מחולק לכמה חלקים.
א.      מטא קוגניציה- חשיבה על חשיבה יכולת הסתכלות על בעיה ומציאת פתרון.
ב.      רכיבי יעוד- מורכב מ-2 חלקים: 1. רכיבי ביצוע- הליכים שמוציאים לפועל החלטות, סדר פעולות. 2. רכיבי רכישה- יכולת לפתור בעיות מתוך תהליכי רכישה.
1.      אינטלגנציה התנסותית- למידה תוך כדי התנסות, פתרון בעיות חדשות על סמך ידע קודם.
2.      אינטלגנציה הקשרית- התמודדות עם אתגרים בהקשר חברתי.
לסטרנברג יש בקורת על מבחני המשכל חלק מהן:
1.      המבחן מוקצב בזמן- מי שמיומן יותר מצליח יותר.
1.      …
קידוד, אחסון, שליפה ושכחה.
א.      קידוד- כדי להעביר מידע מהזיכרון לטווח קצר לטווח ארוך אנו מקדדים אות עפ"י אסוציאציות. קידוד יעיל מארגן את הזיכרון ועוזר לשליפתו.
ב.      אחסון- לאחר שקודדנו את המידע הוא נכנס לזיכרון לטווח ארוך שבו יש כמות עצומה של מידע. הזיכרון שנשמר מאוכסן ב-3 סוגי זיכרון :1.זיכרון אפיזודי-מידע שמתייחס להתנסות ספציפית של האדם ליסודות האוטוביוגרפיים של חיינו. 2.זיכרון סמנטי-ידע שרכשנו בחיים. 3.זיכרון תהליכי-הרגלים שנוצרו לנו ע"י חזרה שינון והתניה. הרוטינה של החיים.
ג.       שליפה- שליפת המידע נעשית עפ"י 2 מצבים: 1. שליפה עפ"י סימן היכר חשיפה למידע וזיהוי עפ"י מידע או דמיון למידע שנמצא בזיכרון העבר 2.
שליפה על סמך הזכרות- שחזור עצמי של מידע שידרוש מהמידע שמאוחסן בזיכרון לעלות.
השליפה נעשית עפ"י …