פרקים במורפולוגיה עברית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2017
מספר מילים 675
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

חשש להצפות בחיפה אחרי השריפות: "הזיהום יהפוך לנחל עירוני" נראה כי מעולם לא חיכו כל כך לגשם בחיפה, שיבוא וישטוף את כל השחור, הפיח והריח הכבד באוויר לאחר גל השריפות שפקד את העיר בשבוע האחרון. אבל כעת צצה סכנה חדשה: מזג האוויר יתהפך באמצע השבוע והחורף יחזור לאזורנו עם מערכת גשם, רוחות וסופות רעמים. מומחית מזהירה כי ללא היערכות מתאימה עלולה סערת הגשם לשטוף את הזיהום למערכת הניקוז, לסתום אותה ולגרום להצפות. בעירייה אומרים כי הם פועלים לבדיקת המערכת ופינויה ובאזורים המועדים יעמידו מערכות שאיבה למקרה של הצפות.
את האזהרה משמיעה פרופסור לאה ויטנברג, מומחית לסחיפת קרקע ושריפות יער מאוניברסיטת חיפה. "בחיפה, בגלל המשטחים האטימים, בניגוד למתרחש בשטחים פתוחים, גשם חזק שיורד מחלחל פחות למי תהום והופך לנחל עירוני זורם. לאחר השריפות האחרונות נותרה כמות גדולה של אפר ומזהמים אחרים על פני השטח אשר עשויים להיסחף בנגר העלי, ולגרום להצפות, נזק למערכות הניקוז ולפגיעה נוספת בטבע", הסבירה פרופסור ויטנברג.
לדבריה, רוב האזורים בחיפה מכוסים בשכבה שמונעת חדירת מי גשם לקרקע, מה שגורם ליצירה של נגר עילי. הנגר הופך גם בימים רגילים לזרם, שיוצר הצפות, אולם כעת נותרה על פני השטח כמות גדולה של עפר ושירים חרוכים בדרגות שריפה שונות.
"מצב זה עשוי להוביל להצפות ונזקים בשטחים השרופים ובאלו הסמוכים להם כתוצאה מעומס המזהמים ועליה בשיעור הנגר וסחף עירוניים והחשש הוא לפגיעה בתשתיות, במערכות האקולוגיות המתקיימות בוואדיות ואף לזהם את הים, שאליו זורמים המים בסופו של דבר", מזהירה הפרופסור.
ראש מינהלת השיקום שהוקמה בעיריית חיפה להתמודד עם נזקי השריפה, דוד לוריא, אמר אחר הצהריים כי העירייה נערכת למערכת החורפית בדגש להשפעה שיש לשריפה ותוצאותיה. "עיקר ההיערכות מפני סחף רב של בוץ ושאריות של פגעי השריפה העלולים /…
שאלה 3 30
1 – לימונצ'יק: גזירה קווית, בסיס+מוספית גזירה.
2-לימ"ן: נוטריקון,משקל קטלטל.
3- על לימון: גזירה קווית,מוספית גזירה+בסיס, על+לימון.

שאלה 4 17
                                                                     בגזר/בסיס/מילה     
1 ) sedorim/seder/sedor.
2)sedarno/seder/sedar.
3)mesadrim/seder/mesadr.
4)jesadro/seder/jesadr.
5)sdarim/sider/sdar.
6)gamadvnim/gamad/gamadvn 7)nasjr/sar/nasjr.
8) kalate/kala/kala.
9)semlot/semla/seml.
10)gajzrim/gazar/gajzr.