מבוא ללימודי תקשורת 10408

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1198

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1
א)     לא נכון – ישנם 3 מודלים לינאריים, ולא כולם מתמקדים בהשפעה על הנמענים:
1.      מודל לאסוול – מודל זה אכן מתמקד בהשפעה של הנמענים מהמסרים אותם הם מקבלים מהתקשורת באופן ישיר.
2.      מודל שאנון-ויבר – על פי מודל זה אין התייחסות כלל על ההשפעה של הנמענים מהמסרים אלא על התהליך הטכנולוגי שמתקיים בעת העברת המסרים.
3.      מודל ההעברה – על פי מודל זה תפקיד התקשורת הוא להוות סוג של תיווך וסינון של המסרים המגיעים לנמענים, כמו כן במודל זה אין התמקדות בהשפעת הנמענים כתוצאה מהמסרים שהם מקבלים אלא על תהליך העברת המסרים עצמו.
ב)     נכון – על פי מודל לאסוול הנמענים הם גוש אחד ופאסיבי שמגיב באופן אחיד למסרים שמגיעים אליהם מהמוען (התקשורת) וכולם מושפעים ממסרים אלה בצורה זהה ואחידה.
ג)      נכון – על פי המודל הטקסי-הבעתי, התקשורת יכולה גם להיות מוקד של חוויה ולכידות מעבר להעברת מידע. התקשורת יכולה לאפשר השתתפות ושיתוף בתפיסות תרבותיות וערכים משותפים וכמו כן ליצור תחושת התרגשות של חוויות משותפות.
ד)      לא נכון – על פי מודל הקליטה כל נמען הוא אינדיבידואל, יש לו את הפרשנות האישית שלו כלפי המסרים שהוא מקבל מאמצעי התקשורת ולכן הוא מפענח אותם בצורה שונה. כל נמען יפרש ויפענח את המסרים שהוא קולט בצורה אחרת ויעניק להם משמעות משלו בהתאם למטען שהוא נושא איתו, הכולל בתוכו את ההקשר החברתי שלו, התרבותי ועוד.
ה)     לא נכון – על פי מודל ההעברה, ישנם שלל אירועים וקולות המתרחשים ונשמעים בחברה ואילו תפקידו של איש התקשורת הוא לבחור מתוך האירועים הללו את מה שהוא מעוניין להעביר לקהל הנמענים.
לאיש התקשורת אכן יש שליטה על תהליך המסרים – המסרים עוברים דרכו והוא בוחר/מסנן מתוכם אילו מסרים הוא יעביר בסופו של דבר לנמען.