קורס 14026 סוגיות בניהול בית ספר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1560
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר אודות ממן 13 סוגיות בניהול בית ספר 2016ב:
השאלות עליהן הממן עונה הן :
מטלה זו כוללת התייחסות בפורום לחומר הנלמד בכל אחד מפרקי הקורס.
הקורס כאמור כולל את הפרקים הבאים:
חלק א' – סוגיות במינהל החינוך חלק ב': סוגיות במשפט בניהול בית ספר · פרק ראשון: היסודות התיאורטיים וההיסטוריים של מינהל החינוך- המשגה, התפתחות ופרספקטיבה השוואתית · פרק שני: המבנה הארגוני של בית הספר · פרק שלישי: תרבות בית הספר ואקלימו · פרק רביעי: כוח, סמכות ופוליטיקה בבית הספר · פרק חמישי: יחסי בית הספר וסביבתו · פרק שישי: שיתוף פעולה וקונפליקטים בארגונים · פרק שביעי: קריירות בארגון החינוכי · פרק שמיני: שיווק בית ספר ושיפור תדמיתו · פרק תשיעי: בניית חזון והובלת שינויים בבית הספר · פרק ראשון: יישומם של עקרונות המשפט המנהלי בניהול החינוכי · פרק שני: חובת הזהירות של המינהל החינוכי במישור הפלילי והאזרחי · פרק שלישי: חובת האֵמון של המנהל · פרק רביעי: הקשר הגורדי של הניהול: "חינוך ממלכתי" ו"לימוד חובה" מול "זכויות התלמיד" ו"אפוטרופסות ההורים" בכל אחד מהפרקים מופיע באתר הקורס פורום ייעודי.
עליכם לבחור 3 פורומים מחלק א' של הקורס ופורום אחד מחלק ב' של הקורס ולהתייחס לשאלה א' ולשאלה ב' להלן.
שאלה א' דורשת את תשובתכם האישית ושאלה ב' דורשת מכם התייחסות לתשובה של אחד מהסטודנטים שענו על השאלה בפורום.
א. ענו על השאלה הבאה בפורום בנושא שבחרתם: מה משמעות הנושא / התחום הנלמד בפרק לעבודת מנהל בית הספר. לביסוס תשובתכם תוכלו להביא דוגמא, סרטון, מקור ביבליוגרפי או רק הסבר. ב. התייחסו לדבריו של אחד המשתתפים בפורום והביעו דעתכם ביחס לתשובותיו.
בהצלחה ! הבנת חשיבות סביבת בית הספר למנהל בית ספר מנהל בית הספר מצוי תמיד בשני תפקידים מקבילים – ניהול פנימי של המערכת החינוכית בראשה הוא עומד אך בד בבד מערכת יחסים חיצונית עם הגורמים הסביבתיים איתם הוא נמצא בתקשורת מתמדת .
סביבת בית הספר והגורמים העוטפים את המוסד הלימודי הכרחיים ליציבות בית הספר וליכולתו לכונן תהליך חינוכי אמתי בלי מפריע .
כל בית ספר תלוי רבות בגורמים החיצוניים הקשורים אליו , לרבות : משרד החינוך , הרשות המוניציפאלית , ספקי השירות , הורי התלמידים , ארגוני המורים וכו' .
מנהל בית ספר אשר ינסה לעבוד ללא התחשבות בגורמים הסביבתיים וברצונותיהם ימצא עצמו מהר מאוד אבוד במרחב העשייה ללא שום עוגנים חיוניים להנעת צוות המורים והתלמידים .
לדוגמא : מנהל שלא יתחשב בהוראות משרד החינוך / הרשות המוניציפאלית עלול למצוא עצמו מעוכב תקציבים או שירותים אחרים שיקרקעו כל ניסיון שלו או של צוותו לנהל בית ספר בצורה תקינה.
מנהל מוצלח הינו מנהל היודע לנהל תקשורת טובה ומאוזנת עם הסביבה תוך שמירה על קווים חינוכיים ברורים הכרוכים בעבודת הניהול שלו ושל צוותו .
עם כניסתו של מנהל לתפקידו זה – עליו לבחון היטב את מערכות היחסים עם כלל הגורמים הסביבתיים ולדעת לנהל ולתחזק את הקשרים הללו כך שיועילו לתפקוד השוטף של בית הספר ויאפשרו לו מרחב חינוכי אמיתי בנוגע לחינוך התלמידים ולהובלת הצוות .
ממליץ לעיין בכתבה המצורפת על מנת להבין את החשיבות של ניהול מערכות יחסים תקינות עם כלל הגורמים המקורבים לבתי ספר על מנת למנוע התפטרות של מנהלת בשל חיכוכים עם יו"ר וועד ההורים .
הכתבה – http://www.local.co.il/ramat-hasharon/85073/Article/