גישותיהם של מורים צעירים וותיקים כלפי שילוב אמצעים טכנולוגיים - ממוחשבים בהוראה

סוג העבודה
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 5757
מספר מקורות 35

תקציר העבודה

גישותיהם של מורים צעירים וותיקים כלפי שילוב אמצעים טכנולוגיים – ממוחשבים בהוראה עבודה סמינריונית מאי 2018
תוכן העניינים
מבוא. 3
סקירת ספרות.. 4
מחקר. 14
דיון וסיכום. 18
ביבליוגרפיה. 26
נספח: שאלון לראיונות.. 31
מבוא
חוקרים רבים מנסים לחזות את דמותו של בית הספר העתידי. רבות מהתחזיות נובעות מהשינויים הטכנולוגיים בתחום התקשוב (תקשורת ומחשוב). בתי הספר העתידיים עשויים לכלול היבטים של חדשנות פדגוגית כגון:
למידה מותאמת אישית לתלמיד, למידה מרחוק ועוד. בהמשך לכך, רבות מהתחזיות מתייחסות הן למבנה בתי הספר והן ליחסי צוות ההוראה עם התלמידים. התפתחויות אלו מצריכות ראיה הוליסטית חדשנית בתכנון בית הספר העתידי. (2016, Mellor). עבודה זאת עוסקת בנושא גישותיהם של מורים צעירים וותיקים כלפי שילוב אמצעים טכנולוגיים – ממוחשבים בהוראה.  באופן פרטני, שאלת המחקר היא " מהי, לדעת המורים, השפעתו של שילוב אמצעים טכנולוגיים – ממוחשבים בהוראה על המוטיבציה של התלמידים?" שיטת המחקר היא איכותנית. נערכו ראיונות עם מורים ועובדו על פי מספר קטיגוריות (תימות).
השאלון ששימש בראיונות מובא בנספח.