ביולוגיה כללית ב 20119 האוניברסיטה הפתוחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1278

תקציר העבודה

קורס:20119 ביולוגיה כללית ב מטלה בדוקה בציון 93
מטלת  מנחה 13
שאלה 1
א. המסלול שיופעל בריצה 100 מטרים (ספרינט) המסלול האל אווירני המתחיל בגליקוגן משום שהגליקוליזה האל אווירנית מתגברת בזמן פעילות גופנית, המסלול עובד גם כשרמת החמצן בשריר נמוכה, כמו בעת פעילות ספורטיבית מאומצת. בתחילה יש ניצול של קריאטנין פוספט. בסיבים לבנים נשימה אל-אווירנית היא דומיננטית יותר, אך בסיבים אדומים ההעדפה היא לנשימה אוורינית ורק בעת מחסור בחמצן מתגברת נשימה אל-אווירנית.  ב. המסלול שיופעל בריצה ממושכת על הליכון הוא מסלול הנשימה האווירנית, שמתחיל בגלוקוז משום שרוב הATP  שבו משתמשים השרירים במהלך פעילות מתונה וממושכת מיוצר בנשימה אווירנית. מכיוון שנשימה אווירנית יעילה יותר, היא מתרחשת ראשונה ורק במידה ויש חוסר בחמצן השריר יעבור לייצור ATP בנשימה אל-אווירנית. ג. במסלול האווירני נדרש חמצן.
ד.הסיבים והיחידות המוטוריות המופעלים הם:-
שאלה 2
א. לחץ סיסטולי הוא הלחץ הגבוה ביותר במחזור פעימת הלב , נוצר כשהחדרים המתכווצים דוחפים את הדם לעורקים הוא לחץ הדם בזמן שהלב מכווץ, ולחץ דיאסטולי הוא הנמוך ביותר במחזור פעימת הלב, נוצר כשהחדרים מתרפים, הוא לחץ הדם בזמן שהלב רפוי.
בזמן מנוחה ערכי הלחצים הם 120/80 מ"מ כספית (ערך לחץ סיסטולי 120, וערך לחץ דיאסטולי 80).
ב. בעקבות הטיפול שקיבל, עלה לחץ הדם של גדעון בשיאו עד לערך 1
5 /90 מ"מ כספית בקירוב. עירוי הנוזלים גרם לעליה בלחץ הדם בכך שהגדיל את נפחו היחסי של הדם, המכיל נוזל רב, בכלי הדם. ג. לחץ הדם של גדעון לאחר 240 דקות יהיה 120/80 שכן לחץ הדם תלוי בנפח הדם הכולל, בכמות הדם שהחדרים מזרימים החוצה (תפוקת לב) ובשיעור ההתרחבות של העורקיקים. קולטני חישה באב העורקים ובעורקי הראש מאותתים למח המוארך שבמח האחורי מתי לחץ-