סמינר תואר שני - קשר בין ידידותיות אתר לקניות באינטרנט
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | B2C, ESHOP, מסחר אלקטרוני |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 13504 |
מספר מקורות | 25 |
תקציר העבודה
פרק 1- מבוא
באופן כללי, מבקש מחקר זה לשפר את ההבנה לגבי שיווק ומכירות באינטרנט.
מטרת המחקר הינה לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על דפוסי הקניות באינטרנט של הצרכן הישראלי במטרה לייעל את האתר או את הדרך בה מוצגים מוצרים אלו באתר, על מנת ליצור ולשווק אתרי מסחר אלקטרוני טובים יותר הפונים לקהל יעד ממוקד ומפולח יותר.
בהתאם לכך, מבקש המחקר גם להציע כלים אשר ייצרו עבור הצרכן האינטרנטי חווית קנייה קלה וחלקה יותר. בתחום התיאורטי המטרה הינה לבדוק את הקשר וכיוונו בין המשתנים ידידותיות האתר לבין משתנה הרכישה בפועל. במילים אחרות, המטרה התיאורטית הינה לבחון האם תפיסת הצרכן את ידידותיות האתר משפיעה על החלטתו לבצע קנייה, לא לבצע קנייה או שמא לעבור רק חלק מתהליך הקנייה על גבי האתר.
בתחום היישומי מטרת המחקר הינה להמליץ לחברות אינטרנטיות כיצד לפעול בנושאי מכירות באינטרנט במטרה להגדיל את היקף המכירות באתר, וכן לספק המלצות כלליות למשווקים בדבר כיצד למקד את מאמציהם במשיכת הגולשים. באם יימצא למשל כי ידידותיות האתר משפיעה באופן משמעותי על אחוזי הקנייה, ניתן יהיה לחדד את הדגשים אצל אותם הספקים אשר משקיעים כספים רבים למשל ברמת האבטחה או בפרסום ופחות בעיצוב האתר ובנוחות השימוש בו. ייתכן גם כי ההשערה לא תאושש.
במקרה כזה ניתן יהיה להמליץ על ביצוע מחקרי המשך שיבחנו השפעת משתנים אחרים, בעוד שלספק יומלץ לשים פחות דגש על ידידותיות האתר או לפחות לא להשקיע תקציבים רבים לשדרוגו, היות ואין לכך משמעות כפי שניתן היה לצפות. הדיסציפלינה המשמשת מחקר זה הינה הדיסציפלינה של השיווק. באפשרותה של דיסציפלינה זו לסייע לפתח אסטרטגיות ספציפיות של שיווק נבון על סמך הממצאים.