בין שתי תרבויות : אינטרנט ובית הספר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5804
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

  מבוא
לאחרונה  אנו עדים להתפתחות מואצת של השימוש בטכנולוגית האינטרנט. על פי התחזית של NUA  יגיע מספר המשתמשים ברשת ל- 350 מיליון ינתייםבשנת 2005 .
תהליך דומה מתרחש גם לגבי תקשוב מערכת החינוך. יש ניסיונות רבים, הן של גורמי פיתוח והן של בתי ספר להטמיע את דפוסי התקשורת החדשים בתהליכי ההוראה. מאידך, תהליך ההטמעה הוא איטי, מלווה בקשיים ולעיתים מסתיים בכישלון. לכל הגורמים המעורבים בתהליך אין עדיין תמונה ברורה ומגובשת לגבי האופן שבו יש לשלב את האינטרנט בבית הספר. מתוך כך מתבקש הצורך לבחון את הסיבות לקשיי ההטמעה, להעריך את סיכויי השילוב לעתיד של האינטרנט בבית הספר תוך בחינה של דפוסי שילוב אפשריים.   כדי לברר שאלות אלה נתבסס על כמה הנחות יסוד:
·        התרבות ודפוסי החברות המתהווים בחברה המערבית הם פוסט מודרניים.
·        האינטרנט היא טכנולוגיה של תקשורת המשפיעה על התהוותה של תרבות המעוגנת          בערכים של התרבות הפוסט מודרנית.
·        דפוסי הידע והחברות של בית הספר מעוגנים בערכים של התרבות והחברה המודרנית.   במהלך המאמר נתאר ונבסס הנחות אלה במטרה לבחון האם קיימים פערים  בין תרבות האינטרנט לדפוסי הידע והחברות של בית הספר והאם וכיצד ניתן לגשר על פערים אלה.