פורטפוליו- עבודה מסכמת בסדנת הסטאז' תכנון של יחידת הוראה
מוסד לימוד | האקדמית גורדון |
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | חינוך, יחידת הוראה, סדנת סטאז', פורטפוליו, רפלקציה מסכמת |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 8333 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
תקציר העבודה בעבודה זאת תיארתי את מגוון מקורות המידע שהשתמשתי בהם להתקדמות והתפתחות המקצועית שלי והתמקדתי בבניית יחידת הוראה רציפה בהוראת עברית כשפה שנייה. הוראת לשון שנייה כרוכה בתהליך של קבלת החלטות: הייתי צריכה להחליט מה יהיו הנושאים שישוחחו עליהם בכיתה, ובהתאם לכך, מה יהיו המילים שיילמדו, אלו מבנים תחביריים ייכללו בשלב ראשון של ההקניה, אלו מבנים יידחו להמשך, מה יהיה הסדר בהקניית נטיות הפועל ועוד. בנוסף לסדר הלמידה ביחידה זו הייתי צריכה לקבוע העדפות בין התחומים הבאים: העדפה של המרכיב המבני על-פני המרכיב העשרת אוצר המילים, בהתאם למטרות שהצבתי. פירושה של העדפה זו היא שמטרת ההוראה של שפה שנייה בשלב זה היא הקניית התשתית המבנית באמצעות אוצר מילים מצומצם בנושא יומיום. הסיבות להעדפה זו הן בלשניות, פסיכולינגוויסטיות ומתודיות. המערכת הדקדוקית של הלשון (תחבירית והמורפולוגית) היא מערכת סופית, הניתנת לתיאור ולדירוג מדוקדקים; מספר היסודות הלשוניים שבה קטן לאין שיעור ממספר המילים הקיימות בלשון. המערכת הדקדוקית ובעיקר התחבירית, היא השלד של הלשון כולה.
בהוראת מבנים תחביריים הקניתי דגמים לשוניים, היכולים להופיע בתחומי לשון שונים לצרכים שונים וברמות שונות.