הערכה בחינוך תאוריה ומעשה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | חינוך |
קורס | הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה |
מילות מפתח | מחקר י הערכה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2113 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
הקורסים להתאמה להוראה לעובדים פארא-רפואיים נפתחו במספר מכללות להכשרת מורים, לפני כעשר שנים, במטרה לסייע בשילובם הפורמאלי של עובדים אלו במוסדות החינוך, על ידי למידה לתעודה שתאפשר להם קבלת תנאי עבודה מושווים כמו אפשרות לצבירת גמולים וכיו"ב. המדובר באנשי מקצועות כמו ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול בהבעה (אומנויות) וקלינאיות תקשורת, אשר נוכחותם בבתי הספר החלה מאז חקיקת חוק השילוב, ועליית הצרכים המערכתיים אשר נבעו ממנו. ב-1997 הוקמה ביוזמת הפיקוח על השילוב, ועדה של אנשי המקצועות הללו שמטרתה הייתה לקבוע קווי יסוד לשילובם במערכות חינוך. בוועדה הובע הצורך להכשיר בעלי מקצועות אלו להתאים עצמם למערכת החינוך, כדי לשלבם במישור הפורמאלי-ביורוקראטי ובמישור התוכני. כך נבנו קורסים במכללות להכשרת מורים, בהיקף של 150 ש' לקורס, שבמוקדם "עקרונות עיוניים והיבטים מעשיים בחינוך המיוחד" (מתוך תיאור הקורס בידיעון אחת המכללות, תשס"ד).