ממ״ן 13 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711.
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | מחוננות וכישרונות מיוחדים |
מילות מפתח | אוניברסיטה, אינטליגנציה, אמונתית, אנליטית, אפקט, גאון, גאונות, גולמן, גילפורד, גישה, ווטרהאוס, זיכרון, חינוך, חשיבה, טווח, טננבאום, טרמן, מחוננות, מחוננים, משכל, סטנברג, פלא, פלין, פסיכוזה, פסיכולוגיה, פסיכופתולוגיה, פרויד, פתולוגיה, קצר, תיאוריה |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 1465 |
תקציר העבודה
1. תיאוריה המניחה בסיס הנעתי ליצירתיות היא התיאוריה של פרויד ״הגישה הפסיכואנליטית״. פרויד הבדיל בין 2 סוגי תהליכי חשיבה: ראשוניים-לא רציונאליים, מאפיינים ילדים, ומשניים- רציונאליים ומציאותיים. על פי פרויד, אנשים יצירתיים מתאפיינים בגישה חופשית לתהליכי חשיבה ראשוניים ועוקפים את החשיבה הרציונאלית והמציאותית. תשוקתו של אדם יצירתי לדעת את הלא נודע נובעת מסקרנות מינית שלא סופקה בילדותו (גיל 3) ותסכול מחוסר סיפוק זה. תהליכי החשיבה הראשוניים מובילים את האדם היצירתי לחשוב מחוץ למציאות מה שמוביל אותו למצוא פתרונות יצירתיים ושונים. 2. תהליכי חשיבה ע״פ פרויד וע״פ גילפורד. 3. מאפייני ילד ע״פ טננבאום ורדפורד. 4. מהי מצוינות ומה הגורמים לה?