מבוא לתקשורת המונים - עם ציון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1317
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1 – פרקים 15-16-17 (30 נקודות)
א- שגוי > חקר קהל נובע משתי סוגים של מחקרים: מחקרים משרתים את הצרכים של התקשורת ומחקרים מנסים לבחון את הצרכים והשימושים של הקהל√ 5
ב- נכון > שלב "ב" מתרחש בהיקף חוקרי התקשורת כנגד להשפעות חזקות של תקשורת אז מתחילים לערער ביכולת של תקשורת להשפיע באופן חזק ישיר ומידי (קהל פעיל).√ 5
ג- נכון > על פי הזרימה הדו -שלבית השפעת התקשורת אינה ישירה אלה ע"י מובילי דעת וע"י תקשורת פנים מול פנים. לא נכון, הנמענים נתפסים בתאוריה זו כפעילים. הם בוחרים למה להחשף. ת.ה. אינה מקורה הידע וההשפעה העיקריים. מרכזיות ועצמה מוגבלת. 2
ד- שגוי > ראש הממשלה הוא מנהיג פוליטי >> מנהיג דעת הוא חלק מהציבור הוא בן אדם רגיל נחשף לתקשורת ומוביל מסרים וחדשות לקהל.√5
ה- נכון > פיתוי "התמימים" בשלב "א" הוא פיתוי מתאים לילדים קטנים שלא יכולים להבדיל בין המציאות לבין התקשורת > חסרי הגדרה ואז הם מושפעים בקלות.√
ו- נכון > לפי שלב "ב" יש גורמים להחליש או להחזיק השפעת התקשורת:√ 5
1- מקור מידע: האטרקטיביות של הדובר סמכותו או בקיאותו.
2- התוכן: האם הוא חוזר על עצמו? עקבי > האם יש לו חלופות?
3- נמען: מודע>בקיא>מעורב>ביקורתי>תכונותיו האישיים.
4- ערוץ: כיצד ניתפס הערוץ בחברה.