מבחן קולנוע פלסטיני !!!!! קורס מתקדמים 2021ג

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
ציון 100
שנת הגשה 2021
מספר מילים 2786

תקציר העבודה

שאלה 2- ייצוג הבית:
א) בסרט "בחודש התשיעי", הבית מוצג באופן חלקי וקטוע- ייצוג זה מבטא את השבר במשפחות. יש כמה משפחות שבורות, שהבית שלהם שבור: הבית של אחמד שבור מכמה בחינות- הוא רצה להקים משפחה עם סנא, הם כבר היו מאורסים ורצו להתחתן, וזה הופך לדבר בלתי אפשרי בסרט, משפחה שלא יכולה להיות. מבחינה נוספת, הבית שבו הוא חי מנותק מהכפר, והוא למעשה חי בגלות מהכפר. בסיקוונס הראשון, אנחנו רואים את הבית של אחמד ואמל , שהוא מצד אחד מאוד קרוב לכפר, אך מצד שני הוא לא חלק מהכפר. הבית שלהם, זהו מקום של גלות שנכפתה על שניהם. בתחילת הסיקוונס, אחמד תולה סדין המסתירים את הכפר הקרוב כל כך, אבל הוא חיי בנפרדות ממנו. נוסף על כך, זהו ביטוי לכך שהבית שלו הוא כמו אוהל, כמו בית שהוא ארעי ואינו קבוע ומה שמחבר את הבית הזה להיות כמו בית הוא רק הקשר המשפחתי שלו עם הילד, קשר משפחתי שהוא מורכב לכשעצמו- הוא הדוד של הילד אבל הוא משמש לו כתחליף לדמות אב, הוא שמגדל אותו במקום אחיו שבגלות בלבנון ואימו שנפטרה. הבית שלהם לא צריך קירות והוא מספיק חזק מעצם הקשר החזק שיש ביניהם. לאחר כיסוי הנוף של הכפר, הכפר מצולם בחשכה ואז יש קאט לתוך הבית, המצלמה לא מלווה את כניסתם פנימה לתוך הבית, וזהו

שאלה 3- ייצוג הנשים:
א) ב"חתונה בגליל" מציגים נרטיב נשי החותר תחת הנרטיב הגברי הלאומי. הדבר נעשה באמצעות שורה של נשים החותרות תחת הסדר הגברי, ותחת הפיקוח של הגבר על האישה ועל מיניותה בשם באינטרסים החברתיים הפטריארכליים. ביטוי לכך, בסרט היא דמותה של סומייה (אחותו המורדת של החתן- עאדל) המטרידה את מנוחת הוריה. לאורך כל הסרט אמה מנסה להשגיח עליה מרחוק, שלא תחצה גבולות, אביה מתלונן שהיא מורדת, והיא מאתגרת את הגברים במיניותה המתפרצת ולמעשה פורצת את גבולות ההתנהגות הראויים לבחורה מסורתית. בקטע הראשון, רואים את סומייה דורשת מהחבר שלה (שמוביל את ההתארגנות להתנקשות במושל הצבאי) לבחור בינה לבין המשימה הלאומית. הוא בוחר במשימה הלאומית, והיא

ב) הסרט גן עדן עכשיו עוסק בשאלה של מאבק- איך נכון להיאבק בכוח כובש? דרכה של סוהא במאבק הוא בדרך של הרבה כבוד עצמי אך גם של כבוד לאחר. לעומת זאת, הדרך של סעיד וח'אלד, היא דרך שהיא אלימה, מבטלת והרסנית- לא רק שבסוף (או לפחות שזו הכוונה שלהם) הם הורגים אחרים, אלא הם גם הורגים את עצמם. כלומר, מאבק שהוא מאבק של הרס עצמי והרס האחר. ניגוד מוחלט לדרך המאבק של סוהא, שהיא דרך של עמידה על שלה, רואים שהיא כזאת ושהיא עושה את זה ויש לה המון אומץ, אבל לא באופן שהוא הרסני- לא כלפי האחר ולא כלפי עצמה. סוהא שחזרה לשכם לאחר שהות ארוכה באירופה, בהשראת תפיסות עולם אירופאיות היא מייצגת תפיסה המאמינה בהידברות ובהימנעות מאלימות. הדעה של סעיד- לסעיד אין לאן לבחור, השם של המשפחה שלו הוכתם- אבא שלו נתפס בחברה כבוגד, והדרך היחידה שלו להשתחרר מהכתם הזה ולטהר את שם המשפחה זה בעצם להצטרף אליו- ובעצם גם למות. החברה סגרה עליו את כל האפשריות. סעיד נכנע לאיך שהחברה מציגה אותו ואת משפחתו- הוא לא יכול לצאת מזה. הפיגוע שהוא מבצע בסוף- זה אקט של כניעה, של פסיביות, של קבלה של קביעת החברה שהוא הבן של הבוגד, ושהוא צריך לעשות את מה שהוא צריך לעשות. דמותה