– תכנון לימודים, הוראה והערכה

תקציר העבודה

שאלה 1
שלושת המודלים להוראה מרחוק הם:
• מודל ההוראה באמצעות התכתבות – המודל הראשוני והקדום להוראה מרחוק, במודל זה נשלחים לתלמיד בדואר חומרי הלימוד והמטלות שעליו למלא והוא שולח את המטלות שביצע למרצה, שמצידו מחזיר לו את ההערות והציון שוב בדואר.
לרוב חומרי הלימוד היו ברמה לא טובה ולא התקיימה באמת תמיכה בסטודנטים הלומדים מתוך מטרה שיצליחו, יתרה מזאת, קל להניח כי המטרה שלשמה שיטת הלימוד הזאת קמה והופצה היא לשם גריפת רווחים גרידא וללא רצון אמיתי לשפר ולמקסם את איכות ההוראה הנ"ל….

שאלה 2 א
התאוריה ההתפתחותית של פיאז'ה עוסקת בשלבי ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדים ובני נוער מגיל הלידה ועד לגיל העשרה,
תאוריה זו גורסת כי ההתפתחות מורכבת משלבים הדרגתיים ונבדלים זה מזה ושהינם אוניברסלים.
ההתפתחות הנ"ל מתרחשת כתוצאה מפעילות גומלין בין המבנה המנטאלי של הילד לבין הסביבה.
ההתפתחות היא בצורת פירמידה וכל שלב הכרחי להתפתחות השלב הבא.
ישנו מנגנון ויסות עצמי שדוחף להתפתחות….

שלושת הגישות המרכזיות לארגון תכניות לימודים הן:

• הוראת תחומי דעת – זוהי הגישה הנפוצה ביותר בעולם והיא מתבצעת על פי העיקרון של חלוקה לתחומי דעת.
תחומי הדעת מייצגים תחומי יצירה ומחקר אנושיים.
לכל תחום דעת שכזה יש את ההגיון הפנימי שלו ואתה המבנה שלו….

שאלה 3
• מבנה סובסטנטיבי – הוא מושג שמורכב מהרעיונות וההשקפות שמאמצים חוקרים בתחומים שונים.
בכל מקצוע יש מגוון של מבנים כאלו משום שלכל חוקר יש את נקודת המבט שלו והזווית בה הוא ניגש כשחקר את הנושא….