בקורס סוגיות החינוך מיוחד 100
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ממן 13 סוגיות בחינוך מיוחד ציון 100 |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 1438 |
תקציר העבודה
שאלה 1 סעיף א'
טענה: "ילדים ממעמד סוציו אקונומי גבוה אינם פונים לעבריינות כי יש להם את כל מה שהם צריכים"
כל מה שקראנו לו "בני טובים" לא קיים כיוון שהעבריינות קיימת בכל השכבות ללא הבדל. כמובן שיש שכבות שיש בהן יותר גורמי סיכון שיכולים להביא ילד לעבריינות.
עבריינות בני טובים בדר"כ נובעת מכמה קריטריונים:
• תאוריית המחאה הגברית – הצורך לצבור הון פוליטי בחברה על סמך סיפורי "גבורה" שמבצעים הנוער.
• תת תרבות של בני הנוער – ילדים שסובלים מעוצמה גבוהה של דחפים וקושי לנתבם או לרסן אותם. מגיל צעיר מזהים ילדים כאלו כילדים תובעניים ואימפולסיביים. אין איפוק/סבלנות ומקסימום הילד "יפלח" מהחנות.
• ליקויים בהסתגלות של המתבגר – הילד מפגין "גבריות" והתנגדות לסמכות ומתבלבל מי הן הדמויות הראויות לחיקוי.