(ממח) פסיכולוגיה בחינוך

תקציר העבודה

שאלה 1 : ההכוון הדינמי של הורים ביחס להתפתחות ילדיהם ולמעבר משלב לשלב הוא משמעותי בעיקר כאשר הילדים רחוקים בגיל משלב ההתפתחות הבא שלהם. לא נכון
לבשלות יש חשיבות במעבר לשלב ההתפתחות הבא וקשה לזרז את תהליך הבשלות. סמדסלונד (1961) ניסה לבדוק את זה ומצא שאומנם שה"זירוז" הזה או הלמידה הזו היא מכנית ורק ילדים שבשלו מצליחים להתקדם בשלב ההתפתחות. כמו כן, לפי ואלך (1963) להכוון דינאמי יש משמעות מועטה כאשר גיל הילד רחוק מהגיל שבו מתקיים שלב ההתפתחות הטבעית ורק כאשר גילו של הילד קרוב לגיל שלב ההתפתחות הבא מביא ההכוון תועלת רבה יותר. 10/10
שאלה 2 : יכולת שמפגין ילד בזמן נתון משקפת את אזור ההתפתחות המקורב שלו. לא נכון
אזור ההתפתחות המקורב של הילד הוא הפער בין הביצוע הנוכחי של הילד (הנצפה) בתחום מסוים לבין הביצוע הפוטנציאלי שלו (הסמוי). מכאן כאשר אנו צופים בילד אנו רואים את ההתנהגות אותה פיתח באמצעות האינטראקציה עם הסביבה אבל אנו לא יכולים לגלות מהתצפית מה מסוגל הילד לעשות כלומר מה הפוטנציאל ואילו התנהגויות היה מסוגל לבצע אם מצב הסביבה היה אופטימלי. (ידוע לנו שהסביבה לא אופטימלית והילד כביכול על פי ויגוטצקי "כבול" למגבלות שלא האינטראקציה החברתית). 10/10