ממ״ן 11 - מאריסטופנס עד סיינפלד

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1515

תקציר העבודה

1.א. בתשובה זו אסביר מהי "אופנות נמוכה" ואדגים כיצד היא באה לביטוי בתמונה רביעית מערכה ראשונה בקומדיה "הקמצן" מאת מולייר. אופנות נמוכה היא אופן ההתנהגות של הדמות ע"י ביצוע פעולה פחותה המתבטאת למשל בטיפשות, קמצנות, חוסר מודעות, פחדנות, אנוכיות, אובססיביות וכעקרון דמות המתנהגת באופן פחות משל הצופה אשר הדמות מכניסה אותה כאקט קומי. כאשר אופנות נמוכה נפגשת עם "הנימה הקומית"(המשך בקובץ…)
ב. בתשובה זו אגדיר את "האמצעים הקומיים" "קוויד פרו קוו", "חזרה כפייתית" ו"שבירת מוסכמות הבמה" ואביא דוגמאות מ"הקמצן" (לקוח גם מכרך א' בספר הלימוד):
– "קוויד פרו קוו": הביטוי בא מהשפה הלטינית, בעברית "שיח חרשים". ביטוי זה משמש לתיאור מצב בו ישנה טעות בהבנת הנאמר בדו שיח של שתי דמויות. למשל כאשר שמות אחת מדברת על נושא אחד אך (המשך בקובץ…)
2.א.בתשובה זו אסביר מהו המבנה העלילתי האופייני לקומדיות של אריסטופנס ואדגים כיצד מבנה זה בא לידי ביטוי באחת מהקומדיות שלו. אריסטופנס כתב בעצם קומדיות אקטואליות פוליטיות (לימים סאטירה). קומדיות אלו הן יצירה קומית שמתייחסת לאקטואליה ומבקרת אותה, היא עושה זאת בשימוש באמצעים קומיים. היא לא רק בונה את העולם הבדיוני אלא גם מתייחסת (המשך בקובץ…)