ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 707

תקציר העבודה

שאלה 1

האסטרטגיית קד"מ המתאימה ל"קופיקס" היא אסטרטגיית דחיפה , אסטרטגיה זו מופעלת כאשר היצרן משתמש בסגל המכירות שלו ובתקציבי קידום מכירות כדי לגרום לגורמי תיווך להחזיק את המוצרים ולקדמם, ולבסוף למכור אותם ללקוחות הקצה.
ב"קופיקס" נראה שפועלים באסטרטגיה זו על ידי הרצון להתרחב לאלף סניפים, התאמת המוצר ללקוחות מבחינת טעם והעדפות הקהל הרוסי, המחיר הזול של המוצרים , ומיקום טוב בתחנת הרכבת ובכיכר . "קופיקס" התחייבה להעמיד למיזם הזה עד מיליון דולר ,ובמקרה שיידרש מימיון נוסף הצדדים יוסיפו 1.5 מיליון דולר נוספים להקמת המיזם .

שאלה 2

אסטרטגיית ההפצה לקפה של "קופיקס" ברוסיה היא הפצה בלעדית , אסטרטגייה זו פירושה הגבלה חמורה של מספר גורמי הביניים . היא משמשת במקרים שבהם רוצה היצרן לשמור בידיו את השליטה ברמת השירות ובתפוקות השירות שמציעים המוכרים. היצרן מעניק זכות הפצה בלעדית לסוכונת או מפיץ מטעמו.
מהקטע ניתן להבין ש"קופיקס" מציעה למכירה את הקפה שלה רק בסניפי "קופיקס" בבלעדיות .