סטייה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע , ,
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 87
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1273

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

שאלה 1:
קראו את עמודים 175-178 בפרק 7 בספר, את פרק 7 במדריך הלמידה וכן, את מצגת 5 באתר הקורס וצפו בהקלטה של מפגש ההנחיה באופק שנושאו הוא שיטת הניתוח הקונסטרוקציוניסטי.
בהתאם לחומרי הלימוד שאותם קראתם ושבהם צפיתם, כמפורט מעלה, הסבירו את המושגים/נושאים הבאים והדגימו אותם:
א. ממד סובייקטיבי של תופעה
ב. ממד אובייקטיבי של תופעה
ג. הפער בין הממדים הסובייקטיבי והאובייקטיבי

שאלה 2:
קראו על תופעת השימוש בטבק בארה"ב בפרק 8 בספרו של גוד וענו על השאלה הבאה
(בנוסף מומלץ להיעזר במענה לשאלה זו גם בפרק 7 במדריך הלמידה ובשיעור אופק רלוונטי וכן ברעיונות של הגישה נקונסטרוקציוניסטית ושל תיאוריית הקונפליקט, כחלק ממנה, כפי שנלמדו בפרקים 3 ו5 בספרו של גוד):
א. תארו את התגובה החברתית לשימוש בטבק שרווחה בחברה האמריקאית עד לשנות ה90 של המאה העשרים ואת השינויים שחלו בה משנות ה90 ואילך.
ב. הסבירו, באיזה אופן התגובה החברתית לשימוש בטבק בארה"ב (כפי שתיארתם בסעיף הקודם) מיישמת את הרעיון הקונסטרוקציוניסטי "יחסיות הגדרות והתגובות לסטייה" שנלמד בפרק 3 בספרו של גוד.
בתשובתכם התייחסו לסעיפים הבאים:
1. הסבירו את המשמעות של הרעיון הקונסטרוקציוניסטי "יחסיות ההגדרות והתגובות לסטייה".
2. הדגימו איך הרעיון הנ"ל בא לידי ביטוי בתגובה החברתית לשימוש בטבק (כפי שהצגתם בסעיף א לעיל).
3. הסבירו, במונחי תיאוריית הקונפליקט (שרעיונותיה מופיעים בפרק 5 בספרו של גוד), מה היו הגורמים שעמדו מאחורי היחסיות בתגובה החברתית לשימוש בטבק בארה"ב.