סטייה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע , ,
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1765

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

הסבירו והדגימו את המושג/נושא/רעיון תיאורטי הבאים:
שאלה 1: הגדרת הסטייה ע"פ נזק (פרק 2 בספרו של גוד)
שאלה 2: הבניה חברתית, ע"פ הפרספקטיבה הקונסטרוקציוניסטית לחקר הסטייה (פרק 3 בספרו של גוד)

שאלה 6:
קראו על תופעת המין מחוץ לנישואין (ניאוף) בפרק 9 בספרו של גוד (עמ' 267-269) וכן קראו שוב את פרקים 3 ו5 בספר וענו על השאלה הבאה:
א. תארו את התגובה החברתית הנבדלת לניאוף נשים לעומת ניאוף גברים ואת השינויים שלו בתגובה זו בסוף שנות ה90, כאמור בפרק 9 בספרו של גוד.
ב. הסבירו במונחי תיאוריית הקונפליקט (המוצגת בפרק 5 בספרו של גוד), מה עומד מאחורי ההבדלים בתגובה החברתית ביחס לניאוף נשים לעומת ניאוף גברים ומאחורי השינוי בתגובה זו (כפי שתיארתם בסעיף הקודם). בתשובתכם, התייחסו לסוג הקונפליקט שמשפיע על היחס הנבדל לניאוף נשים לעומת ניאוף גברים, לקבוצת האינטרסים שמעורבות בקונפליקט, לאופי האינטרסים שלהן, ליחסי הכוח ביניהן ולאופן שבו כל אלה באים לידי ביטוי בהבניית התגובה החברתית הנבדלת לניאוף גברים ונשים. בנוסף, הסבירו באיזה אופן התגובה הנ"ל משרתת את האינטרסים של הקבוצות החברתיות שהשפיעו על הבנייתה בכל תקופה.

שאלה 7:
קראו את מאמרה של מימי אייזנשטדט (2001), שמופיע במקראת המאמרים (עמודים 24-49), על הבניית הנוער בארץ יראל בתקופת המנדט, וכן קראו על הגותו של מישל פוקו (בסעיף 5.2.7.1 בפרק 5 במדריך הלמידה) וענו על השאלה הבאה:
א. בהתאם למאמרה של אייזנשטדט (עמודים 24-49 במקראת המאמרים) תארו את האופן שבו הפעילו אנשי המקצוע ביישוב היהודי בא"י בתקופת המנדט פיקוח חברתי על תופעת עבריינות הנוער. בתשובתכם, תארו את האופן שבו הסבירו והגדירו אנשי המקצוע את התופעה ואת האופנים שבהם הציעו לטפל בה.
ב. הסבירו איך מדגים האופן שבו הופעל הפיקוח של אנשי המקצוע על עבריינות הנוער ביישוב היהודי בא"י בתקופת המנדט (כפי שהצגתם בסעיף הקודם) את תהליך ה"אובייקטיפיקציה", כפי שהציג אותו מישל פוקו (עמודים 59-63 בפרק 5 במדריך הלמידה). בשאלה זו עליכם להציג את תהליך האובייקטיפיקציה כפי שהסביר אותו פוקו ותאר את ביטויו בפיקוח, שאנשי המקצוע ביישוב היהודי בתקופת המנדט הפעילו על עברייני הנוער (כפי שתיארתם בסעיף א לעיל).