תכנון לימודים הוראה והערכה כולל שאלות!
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חינוך |
קורס | תכנון לימודים, הוראה והערכה |
מילות מפתח | ציון 100 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 1913 |
תקציר העבודה
שאלה 1
א. הסבירו את הרקע לצמיחת התאוריה של תכנון הלימודים.
צמיחת התאוריה של תכנון לימודים והעיסוק בתכנון שיטתי של תכניות לימודים כעיסוק, הדורש התמחות וידע מיוחדים, נבעו ממספר תהליכים מרכזיים שהתרחשו בשלהי המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20. תהליכים אלו, אשר היוו את הרקע להתפתחות התאוריה של תכנון לימודים, קשורים בהתפתחותה של החברה התעשייתית, התפתחות המחקר בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והחינוך, וההצטברות האדירה, הגוברת משנה לשנה, של ידע חדש.
התפתחות החברה התעשייתית והשינויים בדפוסי החיים וצורכי החברה שזו הביאה עמה, עוררו את הצורך בהקניית כישורים חדשים לאוכלוסייה וזאת בכדי שיוכלו לשרת את עצמם ואת החברה. רוב הילדים בחברה התעשייתית לא הוכשרו על ידי הוריהם או קרובי משפחתם להרוויח את לחם מחייתם מהמשק הביתי. היעדרות ההורים מהבית במשך שעות ארוכות בחברה העירונית ויצירת שורה ארוכה של מקצועות חדשים, יצרו צורך דחוף להכשיר את הלימודים במסגרת בתי ספר ומסגרות של הכשרה מקצועית, כדי שיוכלו לתפקד בחברה העתידית לכשיתבגרו.
השפעה נוספת של החברה התעשייתית על התפתחות התאוריה של תכנון לימודים היא