עבודת גמר בקורס "ז'אנר הרומנס בקולנוע הפופולרי"

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3569
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

. א. כיצד מבנה האינטרלייס בא לידי ביטוי במבנה הסרט "ספרות זולה"?
פאט דוול וג'ון פריד (Pat Dowell & John Fried) טוענים במאמרם, Two Shots on Quentin Tarantino’s Pulp Fiction, שהסרט ספרות זולה הוא תרגיל של טרנטינו בהיפרבולה קולנועית (7). במאמרם טוענים השניים כי בסרט זה, משתמש טרנטינו בקלישאות, בז'אנרים, בדמויות ובנוסטלגיות קולנועיים, הופך בהם ומשתעשע בהם. כמו כן, טרנטינו בוחר להשתעשע גם בנרטיב הקולנועי, משבש אותו ומכניס בו אי סדר נוראי, וזאת בהשפעת הידע הנרחב שלו בקולנוע ובטריוויה טלוויזיונית. אולם, אומרים השניים, הוא עושה זאת מספיק טוב (8).
"מבנה אינטרלייס" הוא מבנה בו אירועים שונים בעלילה נקטעים באמצע, וממשיכים בחלק אחר של הסיפור, תוך יצירת כמה קווי עלילה שונים השזורים יחדיו. העלילה ב ספרות זולה מורכבת ממבנה אפיזודי סבוך, מעין מבוך של אירועים והתרחשויות, כאשר כל אירוע וכל דמות נקשרת באירועים ובדמויות האחרות. ממשיכים פריד ודוול:The plot consists of three stories which overlap, or better, crash into one another, each of them premised on a genre cliché: the hit man taking the boss’s wife out on the town; the boxer who refuses to take the fall; the gangster who wants to make good but can’t escape badness. (6). מבנה האינטרלייס בולט במיוחד בסצינה בה ג'ולס ווינסנט ווגה מחסלים את גונבי התיק של מרסלוס וואלאס.