סימנריון בחינוך-השפעות הגירושין על ילדים והתמודדות בית הספר
מוסד לימוד | המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | בית-ספר, גירושין, השפעות |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 9825 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
עבודה סמינריונית בחינוך נושא העבודה: השפעות הגירושין על הילד-תפקיד בית הספר בהתמודדות והסתגלות ראשי פרקים:
– מבוא.
– פרק ראשון: 1.1 גירושין- הגדרות לתופעה.
1.2 שותפות בגידול.
1.3 התהליך בראי החוק.
– פרק שני :1.1 השפעות הגירושין על הילד בטווח הקצר והארוך.
1.2 מבחינה רגשית.
1.3
מבחינה התנהגותית.
1.4
מבחינה חברתית.
1.5 מבחינה לימודית.
– פרק שלישי: 1.1 גורמים המשפיעים על הסתגלות הילד לאחר הגירושין .
1.2
גורמים אישיים.
1.3
גורמים משפחתיים.
1.4
גורמים חברתיים.
– פרק רביע י: 1.1 תפקידו של בית הספר .
1.2 הקשר בין הורים ובית הספר.
1.3 המורה כיועץ ודרכי התערבותו.
1.4
תפקידו של יועץ בית הספר.
– סיכום.
פרק ראשון:
תהליך הגירושין תופעת הגירושין התרחבה בעשורים האחרונים בעולם כולו וגם בישראל.
הגירושין הינם משבר קשה להורים ולילדים, שכן הם מערערים את המערכת המשפחתית המקנה הגנה ובטחון . בעבר תופעת הגירושין לא הייתה מקובלת ושכיחה ולכן השפעותיה על ילדים היו הרסניות. כיום יותר מאשר בעבר, מגלה החברה סובלנות כלפי התופעה, שאינה נדירה ואף נפוצה ולכן השפעותיה מתונות יותר (סמילנסקי,1991, עמ' 1-8).
רובם הגדול של מקרי הגירושין מתרחשים לאחר 11-9 שנות נישואין . גירושין נתפסים כאחד מאירועי החיים הקשים ביותר,הם אירוע לא מתוכנן במעגל החיים ,ללא טקסים סמליים וחברתיים שתפקידם מתן לגיטימציה לתהליך.
הגירושין מביאים לידי ביטוי רגשות שונים וסותרים ,התנגשויות של רצונות, תחושות של אובדן ובלבול, התמודדות עם לחצים וסטיגמות (אלדר אבידן,2002,עמ' 13-12).
תהליך הגירושין מלווה בהתמודדות עם שינוים במישורים שונים: רגשיים, כלכליים, משפטיים, בינאישיים,משפחתיים והוריים. התהליך מעמיד את כל בני המשפחה בפני אתגר של ייצוב מערכות יחסים חדשות (אלדר אבידן,2002, עמ'
1 3-12 ).