ניהול ופיתוח אנשים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4184
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר:
בעקבות התפתחויות מדעיות וטכנולוגיות של המאה העשרים הביאו לפיתוחם של תחומי ידע, מחקר וגישות חדשות בכל תחומי החיים. חברה, ארגון, אדם ככל שיידעו להסתגל לתמורות הפוקדות אותם וסביבתם, כן יגדילו סיכוייהם להמשיך לתפקד  ולהתגבר על סביבתם. עקב שינוים אלה, בחר הכותב לכתוב על המרכיבים במשאבי האנוש וכיצד אלו משפיעים על תפקודה, כי בעזרת אלו העובדים, המגויסים יצעדו קדימה לעידן בו מתחרים רבים, בתחומים רבים ודרישתם של הלקוחות לקבלת שירות איכותי, אמין וזמין יותר מבעבר.
בשינויים המואצים במישורים הטכנולוגיים ויצרניים, כלכליים ומסחריים, נדרשות תמורות גם במישור הארגוני-ניהולי-אנושי. על החברה להשכיל ולהבין כי המשאב האנושי הינו חשוב ליציבות המפעל והארגון כולו. בכדי שארגון יצעד קדימה, עליו להיערך בעזרת אנשים מיומנים, לברור אנשים מיומנים ומקצועיים אשר יובילו את הארגון ויהוו את מקור הליבה שלו. לדעת הכותב, יישום ההמלצות מעבודה זו יאמוד את התרומה בהליכים המפורטים אותם יש לבצע הלכה למעשה, על מנת להשיג את התרומה האפקטיבית לתפקוד ארגוני משופר ע"י המרכיבים הללו, התלויה במקצועיותו של מנהל הקו.
כל אלו, ביחד ולחוד הינם חלק מעמוד התווך לבניית ארגון בריא אשר יביא את החברה למטרה, ליעדיה ולהגשים את חזונה. תוכן עניינים:

1 . מבוא

2 . תאור החברה
2 .1. פעילות , תחרות
2 .2. אסטרטגיה, מצב פיננסי
2 .3. מבנה ותרבות ארגונית
3 . פרקטיקות – פעולות מרכזיות
3 .1.            תכנון ניתוח עיסוקים
3 .2.            גיוס ומיון
3 .3.            הדרכה ופיתוח עובדים
3 .4.            הערכת ביצועים
3 .5.            הנעת עובדים
3 .6.            פעילויות שאינן קיימות בארגון
4 .
בעיות מרכזיות בארגון
4 .1.גיוס. 
4 .2.הדרכה.
4 .3.ניתוח עיסוקים.
4 .4. הנעה ותגמול.
4.5. איתור פוטנציאל.
5.
הצעות לשיפור ניהול משאבי אנוש בארגון 5.1. גיוס.
5.1.1. תאור הבעיה.
5.1.2. מטרה.
5.1.3. התהליך.
5.1.4. חסרונות, יתרונות ובעיות יישום.
      5.2.
הדרכה. 5.2.1. תאור הבעיה.
5.2.2. מטרות ויעדים של הדרכת עובדים.
5.2.3. התהליך.
5.2.3.1. בניית מערך הדרכה.  5.2.3.2. איתור צרכי הדרכה.
5.2.3.3. עיצוב תכנית הדרכה.
5.2.3.4. שיטות הדרכה.
5.2.3.5. הערכת תוכניות הדרכה.
5.2.4. חסרונות, יתרונות ובעיות יישום.
5.3. ניתוח עיסוקים (JOB ANALYSIS).
5.3.1. תאור הבעיה.
5.3.2. מטרה.
5.3.3. התהליך.
5.3.3.1. תיאור העיסוק.
5.3.3.2. מפרט העיסוק.
5.3.4. חסרונות, יתרונות ובעיות יישום.

6 . Benchmarking
6 .1. התהליך.
6.2. מסקנות והמלצות.
7. סיכום והמלצות
8 . ביבליוגרפיה 9. נספחים 9.1 סקרי מומחים בשיטת "דלפי"
1 . מבוא:
פעילותה השיווקית של החברה נפרשת לכל אורכה ורוחבה של הארץ והיא משרתת מגוון רחב של לקוחות תוך מתן מענה לכל מגוון הצרכים הקיימים בתחום מוצרי המים.
החברה מספקת פתרונות לכל סוגי הבניה, החל מבתים יוקרתיים ביותר (כחלק מאביזרי הבית החכם), מגוון דירות, בתי ספר, בתי חולים, בנייני משרדים, מבנים ציבוריים, מוסדות ואחרים.
החברה מייצרת ברזים עבור חברות מובילות בעולם.
החברות הבינלאומיות המשווקות את מוצרי החברה מציגות את המוצרים במאות אולמות תצוגה שונים הפזורים בעולם. בנוסף, משתתפת החברה בתערוכות הגדולות באירופה, ארה"ב וישראל, ומוצריה עומדים בכל התקנים הישראליים והבינלאומיים הקיימים בעולם. מוצרי החברה מוצגים בארץ- ב- "מרכז הבניה" שבגעש.
ישנן סוגיות יסוד אקוטיות בנושא משאבי אנוש בחברה, ויישום ההמלצות יביא להשגת יעדי הארגון בעזרת מטרות עיקריות:
א.      הליך גיוס מקצועי.
ב.       הדרכה ופיתוח עובדים. ג.        הגדרה מדויקת של תפקידים אשר יגדירו את תחום פועלו של העובד בעזרת הליך ניתוח עיסוקים.
עבודה זו תדון בהליך בחירת העובדים, הדרכה וניתוח עיסוקים. העבודה תציג את תוכנן של שלושת הנושאים הללו, משמעותן של המטלות והקושי לבצען בארגון הנדון כיוון שלא קיימת פונקציה של מנהל משאבי אנוש או כל גורם מיומן ומקצועי שיבצע פעילות זו.  הכותב הינו מהנדס מכונות ועובד בחברה בתפקיד המוגדר כמנהל מכירות ופרויקטים.
לכותב ניסיון בשיווק ומכירות ובפרויקטים רבי היקף, ועל כן החברה מצאה אותו מתאים לקידום ומכירת מוצריה, בפרויקטים השונים ברחבי הארץ.
בעלי החברה מחפשים הזדמנויות עסקיות נוספות כמוצרי השלמה לתחום בו החברה עוסקת ומייעדת את הכותב לתפקיד ניהולי של אחת החברות שתירכשנה בעתיד.